Studium skladeb 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186STS7 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Iva OPLIŠTILOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Iva OPLIŠTILOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Těžiště výuky předmětu spočívá ve srovnávací analýze skladeb jednoho období, i řezem napříč historií.
- Forma studia:
-
demostrace na mistrovských partiturách
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předpokládá se znalost klasických i nejvýraznějších novodobých kompozičních postupů. Aplikace poznatků ze souběžného předmětu Teorie skladby 7.
Studenti magisterského programu interpretačních oborů si předmět mohou zapsat jako volitelný.
- Obsah kurzu:
-
Konkrétní rozpis učiva vychází ze zadaných seminárních úkolů jednotlivých posluchačů. Každý posluchač je povinen v průběhu semestru nejméně jedenkrát vystoupit s referátem a průběžně se aktivně zúčastňovat diskusí o referátech ostatních účastníků semináře i o referátech přednesených pedagogem.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
de Leeuw, Ton. Music of the twentieth century: a study of its elements and structure. Amsterdam : Amsterdam University Press , 2005.
DeLio, Thomas, Saunders Smith, Stuart. Twentieth-Century Music Scores. Englewood Cliffs,
NY: Prentice Hall, 1989.
Engaging music : essays in music analysis. Ed. Stein, D. Oxford University Press, 2005.
Janeček, Karel. Tektonika. Praha : Supraphon, 1968.
Kofroň, Petr: Třináct analýz - HaH Jinočany, 1993.
Kohoutek, Ctirad. Novodobé skladebné směry v hudbě. Praha : SHV, 1965.
Kostka, Stefan. Materials and techniques of twentieth-century music. New Jersey : Prentice Hall, c2006.
Lester, Joel. Analytic approaches to twentieth-century music. New York: W.W. Norton, 1989.
London, J. Hearing in Time : Psychological Aspects of Musical Meter. Oxford : Oxford University Press, 2004.
Loudová, Ivana. Moderní notace a její interpretace, Praha : Nakladatelství AMU, 1998.
Nové cesty hudby I. Praha : SHV, 1964.
Nové cesty hudby II. Praha-Bratislava : Supraphon, 1970.
Orchestrace jako proces (kolektiv autorů – katedra skladby HAMU)
Parsch, Arnošt, Piňos, Alois, Šťastný, Jaroslav: Náhoda, princip, systém, řád. Brno: JAMU, 2005.
Risinger, Karel. Hierarchie hudebních celků v novodobé evropské hudbě. Praha : Panton, 1969.
Simms, Bryan R. Music of the twentieth century : an anthology. Vydáno: New Jersey : Schirmer , 1986
-------------------- Music of the twentieth century : style and structure. New Jersey : Schirmer , 1996
Tichý, Vladimír. Úvod do studia hudební kinetiky. Praha : HAMU, 1994.
Notové materiály a nahrávky analyzovaných skladeb.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích, vypracování a prezentace semestrální práce, kterou student přednese na semináři.
Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 40% z vyhodnocení přednesené seminární práce.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: