English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Inscenační tvorba 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
201EIR3 ZK 14 20/T anglicky letní
Garant předmětu:
Jakub KORČÁK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Ludmila ENGELOVÁ, Jakub KORČÁK, Jana KUDLÁČKOVÁ, Julius NEUMANN
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Prokázat schopnost samostatné tvůrčí práce na inscenaci od první inspirace po její realizaci před divákem.

2. Spolupráce s ostatními tvůrci na komplexním tvaru.

3. Plnohodnotné využití všech dostupných audiovizuálních prostředků.

4. Produkční, organizační a marketingová součást práce režiséra.

5. Příprava vlastní, společná, studium inscenace a její provádění.

6. Proměna inscenačního záměru ve vazbě na spolupracovníky i diváky.

7. Režisér jako vůdce i součást týmu.

Forma studia:

Semináře, zkoušky, představení, písemná reflexe.

Předpoklady a další požadavky:

Profesionálně vybavená školní scéna, intenzivní spolupráce s katedrou scénografie, produkce, případně dalšími pracovišti. Spolupráce s výrobou, agenturami, médii. Externí spolupracovníci v návaznosti na typ připravované inscenace. Spolupráce s dalšími ročníky oboru herectví KČD a KALD.

Obsah kurzu:

Výuka je zaměřena na praktickou realizaci divadelního představení v rozsahu celovečerního díla s využitím plné škály výrazových prostředků. Student musí při své práci zohlednit individuální a společná témata spolutvůrců, kontext divadla, kontext místa a kontext ostatních inscenací divadla. Učí se smysluplně propojit jednotlivé složky divadelního představení prostřednictvím živé komunikace s vybranými spolupracovníky. Provádí náročnou tematizovanou montáž z hlediska obsahu i formy s využitím plnohodnotné scénografie, hudby, zvuku. Učí se správnému rozvržení postupu práce, zadávání úkolů spolupracovníkům a komunikaci s nimi. Poznává, co je průběžné hledání tvaru a schopnost rozvíjet zamýšlené téma. Vytváří si příslušný poznámkový aparát a jeho uspořádání a vyhodnocování, užívá samostatně pomocnou literaturu, ověřuje si svou inspiraci mimo divadlo v umění a v realitě.

Výuka probíhá pod supervizí pedagogů hlavních oborů v následujících tématických okruzích:

1. Úvod do studia inscenace.

2. Čtené, prostorové, herecké, technické, osvětlovací, hlavní, generální zkoušky, první uvedení, premiéra, reprízy.

4. Vedení a spolupráce inscenátorů a herců.

5. Vedení individualit a kolektivu, taktika a strategie zkoušení.

6. Pohybová, choreografická, zvuková, hlasová a pěvecká spolupráce.

7. Inscenace a její propagace.

Doporučená nebo povinná literatura:

Aronson, Arnold - Looking into the abyss: essays on scenography

Baygan, Lee - Techniques of Three-Dimensional Makeup

Buchman, Herman - Stage Makeup

Brandesky, Joe (ed.) - Czech theatre design in the twentieth century: metaphor and irony revisited

Corey, Irene - The mask of reality: an approach to design for theatre

Docherty, Peter; White, Tim (ed.) - Design for performance: from Diaghilev to the Pet Shop Boys

Hopkins, Albert A. - Magic: stage illusions, special effects and trick protography

Lajcha, Ladislav - Hommage to scenography 1920-2000

Oddey, Alison; White, Christine - The Potentials of Spaces: the theory and practice of scenography & performance

Parker, W. Oren; Smith, Harvey K.; Wolf, R. Craig - Scene design and stage lightning

Simonson, Lee - The stage is set

Warre, Michael - Designing and making stage scenery

Hodnoticí metody a kritéria:

Hodnotí se umělecký výsledek absolventské inscenace a celkový průběh zkoušení, včetně písemné reflexe.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017