Sborový zpěv 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
201SZV2 | Z | 1 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jiří SVĚRÁK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří SVĚRÁK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Rozvinout schopnost studentů reagovat jeden na druhého, naučit je určité kolegiální kázni, která vede ke skupinovému výsledku, ale nepotlačuje jejich schopnosti a dovednosti individuální. Zvládnout následující znalosti a dovednosti:
1)Správné tvoření tónu a správné dýchání.
2)Vědomí vlastního těla.
3)Poznání různých hudebních žánrů.
4)Improvizace.
5)Výraz.
- Forma studia:
-
Zkoušky.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Hudební sluch a hlasové dispozice ověřené přijímacím řízením.
- Obsah kurzu:
-
Úkolem předmětu je naučit studenty herectví správně intonovat, co nejbezpečněji se pohybovat ve vícehlasu a dobře rytmicky i melodicky zvládat jednohlas.
Studenti procházejí různými hudebními žánry, od lidové písně přes artiificiální hudbu až k hudbě nonartificiální. Jde o správné tvoření tónu a správné dýchání vzhledem k danému žánru a také jeho dobrá interpretace. Souvisí to s uvědomováním si vlastního těla: praktická cvičení probíhají vždy na začátku zkoušky při rozezpívání. Další součástí je výuka improvizace, která by měla připravit posluchače na problémy při orientaci v hudebním prostoru. Podstatnou součástí je také práce s výrazem, vzhledem k textovému a hudebnímu obsahu. Výuka většinou probíhá v součinnosti s hereckou tvorbou, studenti často nastudované písně používají v inscenacích.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Hudební literatura vzhledem k studovaným divadelním hrám a cvičením. Zahrnuje všechny žánry.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Aktivní účast na zkouškách, přesvědčivý pěvecký výkon na klauzurních přehrávkách.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: