Festivalové reflexe 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204FRF1 | Z | 1 | 10/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1) Seznámit posluchače s aktuálními divadelními trendy.
2) Rozvíjet u posluchačů schopnost kritické reflexe divadelního díla.
3) Rozvíjet schopnost posluchačů vést dialog a formulovat kritické názory v diskusi i v psané formě.
4) Na základě percepce procesu kritické reflexe vytvářet u posluchačů základy kritické sebereflexe vlastní tvorby.
- Forma studia:
-
Řízený dialog, diskuse, analýza divadelních představení uvedených na festivalu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1) Schopnost analýzy a reflexe.
2) Schopnost vést dialog, respektive být aktivním účastníkem diskuse.
- Obsah kurzu:
-
Festivalové reflexe rozšiřují posluchačům jejich poznatky z jednotlivých oborů a umožňují je zpracovat v kontextu s obory dalšími. Zároveň posluchačům zprostředkovávají přehled o aktuálním dění v českém i zahraničním divadle. Struktura předmětu má tyto části:
1) Individuální kritická reflexe festivalových představení.
2) Diskuse, jež směřují k prohloubení a přesnějšímu formulování získaných poznatků.
3) Závěrečná syntéza dílčích poznatků a kritická reflexe v kontextu celého festivalu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
- Divadelní noviny (Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky)
- Divadelní revue
- DISK (časopis pro studium scénické tvorby)
- Hybris (Časopis DAMU pro kritiku a divadlo)
- Loutkář
- Svět a divadlo (Časopis o světě divadla a divadle světa)
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
- účasti na festivalu, v rámci kterého se seminář pořádá
- aktivity na semináři.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět je mimořádně rozvrhován - záleží vždy na aktuální programové nabídce dostupných festivalů.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: