Dramaturgicko-režijní možnosti v netradičních prostorech 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NDR1 | Z | 2 | 2/T | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit posluchače s obsahem dramaturgického komponentu divadelního díla z hlediska historického vývoje, současných trendů, pojetí a zvláštností divadelních aktivit v netradičních prostorech.
- Forma studia:
-
Krom přednášek také analyzované videoprojekce a příklady z dramaturgické praxe.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Student musí mít obecnou znalost základních teatrologických prací; musí se orientovat v historickém vývoji divadla a musí mít schopnost kritické reflexe zhlédnutých projektů v netradičních prostorech.
- Obsah kurzu:
-
Zimní semestr se zabývá:
1.Vymezením pojmu dramaturgie.
2.Stručným náhledem do historického vývoje dramaturgie.
3.Definování tří pilířů moderní dramaturgie.
4.Kulturní prostor divadelních aktivit v nejširším pojetí.
5.Systémy titulových řad a týmové spolupráce.
Náplní dramaturgického semináře budou praktické individuální konzultace nad konkrétním projektem. Zájemci se budou moct zapsat do předem vyhlášených konzultačních dnů a též konzultovat projekt s následnou analýzou.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Miloslav Klíma: Divadlo a interakce I, II, III, IV
Irena Slawinska: Divadlo v současném myšlení
Vlastimil Zuska, V. Michajlovič: Znaky, obrazy a stíny slov
Kazimierz Braun: Divadelní prostor
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity a zápočet jsou uděleny na základě předložené a u pohovoru obhájené eseje, kterou pedagog zadá během semestru a týká se probíraných témat, nebo realizovaná etuda a úkol, účast na kolokviu, koncept projektu.
- Webová stránka předmětu:
- www.adaptabilita.cz
(bude
aktualizováno
na
www.umenimista.cz) - Poznámka:
-
Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: