Dramaturgická tvorba 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NDT1 | Z | 2 | 3/T | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit posluchače s obsahem dramaturgického komponentu z hlediska jednotlivých navazujících aspektů zvláště v aktivitách mimo tradiční prostory.
- Forma studia:
-
Kontaktní přednášky, analyzované videoprojekce.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Obecná znalost české a světové literatury.
Orientace v literatuře pro děti a mládež.
Orientace ve výtvarném a hudebním umění.
Postupně hlubší znalost české a světové dramatické literatury.
Postupně hlubší znalost teatrologické literatury.
Schopnost analytické reflexe.
Kreativní předpoklady.
Přepokládá se studium v předmětech historie českého a světového divadla včetně divadla loutkového a alternativního.
- Obsah kurzu:
-
1.Podrobný popis dramaturgického podílu od nápadu po derniéru a archivaci.
2.Proměny a možnosti metafor.
3.Interpretační a neinterpretační přístup.
4.3 interpretační přístupy.
5.Dramaturgie a prezentace divadelní aktivity.
Další náplní dramaturgického semináře budou praktické individuální konzultace nad konkrétním projektem. Zájemci se budou moct zapsat do předem vyhlášených konzultačních dnů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Miloslav Klíma: Divadlo a interakce I, II, III
Irena Slawinska: Divadlo v současném myšlení
Vlastimil Zuska, V. Michajlovič: Znaky, obrazy a stíny slov
Kazimierz Braun: Divadelní prostor
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Esej na vybrané téma z přednáškového cyklu, obhájený u zkoušky nebo realizovaná etuda a úkol, účast na kolokviu, koncept projektu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Vzhledem k tomu, že předmět vedou různí pedagogové, je nutné respektovat drobné odchylky vycházející z konkrétního zaměření přednášejícího pedagoga.
Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: