Alternativy 21 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NLA4 | ZK | 1 | 2/T | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem studia je osvojit si a pochopit soudobé formy intermediálního uměleckého vyjádření a uplatnit je v otevřené situaci veřejného prostoru.
- Forma studia:
-
Vypracování, obhájení a případná realizace autorského projektu.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Zájem o současné výtvarné umění, propojování výtvarných a divadelních uměleckých prostředků a práci v narušeném socio-kulturním prostředí v přímé interakci s konkrétním urbánním či společenským kontextem.
- Obsah kurzu:
-
Umělecké prostředky prošly v posledních desetiletích bouřlivou proměnou, a to jak ve vztahu k novým technologickým postupům, tak také v souvislosti s rozvojem multikulturní společnosti. V rámci předmětu Alternativy 21. století budou ve formě strukturovaných přednášek prezentovány určující proudy současného performativního umění, které se pohybuje na pomezí výtvarného a divadelního vyjádření. Zároveň s těmito teoretickými výklady účastníci předmětu vypracují vlastní umělecké projekty zaměřené na site specific či participatorní intervence do veřejného prostoru. Při přípravě těchto projektů se studenti seznámí se základními autorskými, kurátorskými i produkčními postupy, které uměleckou práci ve veřejném prostoru charakterizují.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Doporučená nebo povinná četba:
Enwezor, O. (ed.): Democracy Unrealized. Documenta 11, Kassel, 2002
Hlaváček, L. (ed.): Umělecké dílo ve veřejném prostoru. NSU, Praha, 1997
Marincola, P. (ed.): Curating now: Imaginative Practice / Public Responsibility. Philadelphia, 2001
Pachmanová, M. (ed.): Věrnost v pohybu. Praha, 2001
Pospiszyl, T. (ed.): Před obrazem. Praha, 1998
Kastner, J. (ed.): Land and Environmental Art. Phaidon, 1998
Morganova, P.: Akční umění. Votobia, 1999
Goldberg, R. L.: Performance Art. Thames and Hudson, 1990
Warr, T. (ed.): The Artist's Body. Phaidon, 2000
Grossenick, U.; Riemschneider, B. (eds.): Art at the Turn of the Millenium. Taschen, 1999
Deutsche, R.: Evictions-Art and Spatial Politics. MIT Press, Cambridge, 1996
Greenberg, R.; Ferguson, B. W.; Nairne, S. (eds.): Thinking about Exhibitions. New York, 2000
Kesner ml., L.: Muzeum umění v digitální době - vnímání obrazů a prožitek v soudobé společnosti. Praha, 2000
Wade, G. (ed.): Curating in the 21st Century. Walsall, Wolverhampton, 2000
Wallis, B. (ed.): Art after Modernism. Rethinking Representation. The New Museum of Contemporary Art, New York, 1984
Djurić, D.; Šuvaković, M. (ed.): Impossible Histories, Historical Avant-gardes, Neo-avant-gardes and Post-avant-gardes in Yugoslavia, 1918-1991. Cambridge-London, 2003
Mészöly, S.; Bencsik, B. (eds.): Polyphony-Social Commentary in Contemporary Hungarian Art. SCCA, Budapest, 1993
Michalovič, P. (ed.): Subjekt-autor-auditórium. Subjekt v priestoroch umenia. SCSU, Bratislava, 1996
Pejić, B.; Elliot, D. (eds.): After the Wall. Art and Culture in Post-communist Europe. Stockholm 1999
Rusnáková, K.: História a teória mediálného umenia na Slovensku. VŠVU, Bratislava, 2006
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Splnění etudy, účast na kolokviu, koncept projektu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: