Site specific 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NSC4 | Z | 2 | 2/T | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Seznámit posluchače s obsahem fenoménu site specific v historickém i geografickém horizontu - stručný dějinný nástin.
2. Seznámit posluchače s typem divadla, vhodným pro krátkodobé i dlouhodobé projekty- tvůrčí dílny, umělecké rezidence a intervence.
3. Smyslem předmětu je využití kreativní iniciativy studentů na vlastních a nebo společných projektech přímo v praktických a skutečných podmínkách dané lokality.
4. Prověřit tvůrčí schopnosti i schopnost pracovat v tvůrčím týmu.
5. Umožnit studentům vzájemnou kompelaci ve formě blokové výuky praktického studia, kdy pracují především individuálně na vlastních projektech.
- Forma studia:
-
Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech. Mezioborová laboratoř na pomezí žánrů a stylů.Příprava, realizace a následná reflexe inscenací a scénických událostí vychází z podnětů osobitých semestrálních úkolů, dále pak z možností, které se nabízí studentům v rámci spoluprací s veřejnou správou, školami a dalšími kulturně-společenskými subjekty. Prochází napříč všemi ročníky studia a podporuje týmovou spolupráci studentů, kteří by se v běžném studijním cyklu nepotkali.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu 204NSC3 Site specific 3.
Od 2. semestru i jistá zkušenost se site-specific projektem.
- Obsah kurzu:
-
Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech.
V tříletém bakalářském studiu zvolený pedagog především pomáhá svou empirií frekventantovi nalézt jeho vlastní divadelní a nebo výtvarný názor a současně je mu praktickým rádcem při realizaci projektu, s kterým se frekventant uchází v interdisciplinárním studiu.
Studium je praktickým zkušenostním, mobilním ateliérem pro různé scénické události a řešení.
Pro tento účel se zformuje i jeho specifické technické a lektorské vybavení.
Předpokládaná skupina frekventantů by měla být konzistentní skupinou a preferuje se účast na všech frekvencích a také v jednotlivých předem vybraných kombinací předmětů v interdisciplinárním vzdělávacím programu.
V úmyslu přesáhnout divadelní tvorbou k jiným profesím a dovednostem. Proto se během studia lze potkat s odbornostmi a odborníky nejen z oblasti divadla, výtvarného umění, designu a architektury, ale i z oblasti sociologie, medicíny a náboženství.
Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.
Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Kazimierz Braun - Divadelní prostor
On the Beaten Track: Tourism, Art and Place (1999)
The Lure of the Local: Sense of Place in a Multicentered Society (1997)
Venkov / města / média (Sociologické nakladatelství, 1998)
Kaye Nick - Site Specific Art: Performance, Place and Documentation
Václav Cílek - Krajiny vnitřní a vnější
Václav Cílek - Makom - Kniha míst
Frágner B.: Odložené továrny, Praha 1984
Atelier d´architekture Matador: La Maison Folie, Bruxelles 2002
LOFT Publication Collectiv: Industrial Chick - Reconverting Spaces, Savigliano 2006
Claudine Dussollier: In Situ - European Artist on the Road, Vic-la-Gardilole 2006
Helen Searing: Art Spaces - The Architecture of four Tates, London 2004
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast na kolokviu.
Koncept projektu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: