Sociologie prostorů 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204NST1 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámení se s technikami kvalitativního sociologického výzkumu včetně užití fotografie jako výzkumné metody by mělo ukázat možnosti jejich využítí v divadelní tvorbě. Nejde jen o sociologickou reflexi konkrétní lokality či tématu, ale i o využití této reflexe při konkrétním uměleckém záměru, který může následně intervenovat do sociálního prostředí samotného.
- Forma studia:
-
Lektorská činnost, řízený dialog, kontaktní výuka, písemné/fotografické práce, audiovizuální ukázky z výzkumu a site specific.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.
Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bartes R. (1994): Světlá komora -vysvětlivka k fotografii. Archa. Bratislava
Bauman Z., May T. (2010): Myslet sociologicky. SLON. Praha
Disman M. (2008): Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum
Giddens A. (2005): Sociologie. Argo. Praha
Sontagová S. (2002): O fotografii. Paseka. Praha
Strauss A., Corbinová J. (1999): Základy kvalitativního výzkumu, Albert, Boskovice
Šmíd R. (1991): Proč fotografie. in: Kvalitativní přístupy v sociologiii, Masarykova sociologická společnost, Praha s. 36-60
Šmíd R., Rajčanová M. (2002): A co děti, mají se kde bát?, in: Biograf, č. 28, s. 59-80
Šmíd R. (2010): Sociolog/ie/ v prostoru, in: Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific, AMU, Praha s. 64-83
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě realizovaných úkolů, účasti na kolokviu, vypracování konceptu projektu event. jeho dílčí realizace.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: