Biomechanická cvičení 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205BMC2 | Z | 1 | 15/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Biomechanická cvičení a etudy vedou k organické provázanosti a celostnosti pohybového projevu studentů a k jejich fyzickému sebeuvědomění ve scénickém prostoru. Vedou dále k budování pozitivních návyků ve smyslu členění pohybové akce a její výraznosti.
- Forma studia:
-
Instrukce, boční vedení; projekce ukázek výuky biomechanických cvičení.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Základy herecké práce.
- Obsah kurzu:
-
OSNOVA
- Základní pojmy a souvislosti.
- Cvičení s tyčí: chytané rotace s třífázovým pohybovým členěním - balance v různé nervosvalové obtížnosti - rotace v různých pohybových schématech a jejich návaznosti - improvizace skladby možností.
- Pohybové etudy: sólová etuda „hod kamenem“, případně párová etuda „facka“.
SYLABUS
1. Uvedení do základních pojmů a souvislostí, souvisejících s „biomechanikou“ Vsevoloda Emiljeviče Mejercholda, její možný přínos pro studium základů herecké tvorby.
2. Cvičení s tyčí, rozvíjející organickou provázanost a celostnost pohybové akce a fyzické sebeuvědomění studentů. Postup: chytané rotace s třífázovým pohybovým členěním - balance v různé nervosvalové obtížnosti - rotace v různých pohybových schématech a jejich návaznosti - improvizace skladby možností.
3. Pohybové etudy s přesně stanovenou formou, prohlubující pohybové sebeuvědomění a schopnost výrazového členění akce: sólová etuda „hod kamenem“, případně párová etuda „facka“.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
SCHERHAUFER, Peter. Čítanka z dejín divadelnej réžie: od futuristov po Ejzenštejna. Bratislava: Divadelný ústav, 1999. 368 s. ISBN 80-88987-02-4.
Videozáznam dílny Alexej Levinského na DiFa JAMU v roce 1998
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity při cvičeních.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast a reflexe.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Pro studenty 2. nebo 3. ročníku.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: