Pantomima 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205PAN1 | Z | 1 | 10/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Radim VIZVÁRY
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Radim VIZVÁRY
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámení se základy klasické i moderní pantomimy. Zvládání technických prvků (práce s imaginární rekvizitou, tlaky, pantomimická chůze) a pronikání do problematiky jevištního a scénického pohybu prostřednictvím improvizace a etudování na zadaná témata a s jejich pomocí tvoření vlastních neverbálních příběhů. Studenti budou mít příležitost si uvědomit při praktických činnostech zákony neverbální komunikace.
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka, skupinová práce, analýza produkcí na videozáznamech, reflexe.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Předmět je určen posluchačům, kteří disponují pohybovými a hereckými dovednostmi z předchozího studia.
- Obsah kurzu:
-
- Základy klasické i moderní pantomimy.
- Improvizace a jevištní pohyb.
- Divadelní akrobacie a jevištní souboje.
- Neverbální komunikace - proces transformace verbálního příběhu do neverbálního tvaru.
- Realizace neverbálních projektů (námět - dramatizace - režie - hraní).
- Společným výsledkem dílny bude krátké neverbální představení.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
BARBA, Eugenio; SAVARESE, Nicola. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Přel. Jan Hančil, Dana Kalvodová, Jitka Sloupová a Nina Vangeli. Praha: NLN; Praha: Divadelní ústav, 2000. 288 s. Přel. z: A Dictionary of Theatre Anthropology. The Secret Art of the Performer. ISBN 80-7008-109-0 (DÚ). ISBN 80-7106-369-X (NLN).
DANZER, Gerhard. Psychosomatika: Celostný pohled na zdraví těla i duše. Přel. Renata Höllgeová. Praha: Portál, 2001. 244 s. Přel. z: Psychosomatik. Gesundheit für Körper und Geist [1998]. ISBN 80-7178-456-7.
EBELOVÁ, Lenka. Význam pantomimy v dramatické výchově. Praha, 2006. 119 s. Diplomová práce (Mgr.). Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky.
HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle. Praha: Pražská scéna, 2000. 296 s. ISBN 80-86102-07-6.
LECOQ, Jacques (ed.). Le Théâtre du geste: mimes et acteurs. Paris: Bordas, 1987. 152 s. ISBN 2-04-016323-9.
MOLCHO, Samy. Körpersprache: Samy Molcho; mit Fotografien von Thomas Klinger. Wien: Kremayr & Scheriau, 1983. 224 s.
PANOVOVÁ, Oľga. Milan Sládek: pantomimická tvorba doma i v zahraničí. Bratislava: Tália-press, 1996, ISBN 80-85718-35-9.
SOCHOR, Martin. Technika Marceau. Program na L?Ecole internationale de mimodrame de Paris Marcel Marceau. Praha, 2003. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Akademie múzických umění, Hudební fakulta, katedra nonverbálního divadla.
VEBER, Václav. Příběh pantomimy. Praha: Akademie múzických umění, Hudební fakulta, katedra nonverbálního a komediálního divadla, 2006. 424 s. ISBN 80-7331-054-6.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na cvičeních.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Pro studenty 2. ročníku 2letého studia a 3. ročníku 3letého studia.
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: