Psychologický seminář 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205QPSS1 | Z | 1 | 15/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem semináře je naučit studenty pracovat s exaktními psychologickými pojmy při vlastní vědecké práci. Student by měl být po absolutoriu semináře nejen schopen vysvětlit základní psychologické pojmy a kategorie, ale měl by být schopen exaktně definovat předmět vlastního zkoumání.
Student:
-definuje psychické jevy, procesy, funkce na základě platných psychologických definic,
-umí vysvětlit paradigmata nejdůležitějších psychologických směrů,
-mají základní metodologické znalosti, pracují s pojmy validita a reliabilita,
-jsou schopni operacionalizace proměnných.
- Forma studia:
-
Seminář.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Kurz je koncipován jako dvousemestrální.
Cílem semináře je naučit studenty pracovat s exaktními psychologickými pojmy při vlastní vědecké práci. Student by měl být po absolutoriu semináře nejen schopen vysvětlit základní psychologické pojmy a kategorie, ale měl by být schopen exaktně definovat předmět vlastního zkoumání.
•Jak nakládat s odbornou terminologií. Definice a operacionalizace.
•Metodologické okénko, kvantitativní a kvalitativní výzkum, jeho možnosti v DV. Validita a reliabilita.
•Jak postavit výzkum.
•Učení a psychologické kontexty zkušenostního učení.
•Hra jako diagnostický prostředek a jako léčba.
•Emoce a emoční inteligence, emoce v DV, v divadle a v životě.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
DISMAN, Miroslav: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002, 374 stran. ISBN: 80-7184-141-2.
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 2002. ISBN: 80-85928-48-5
CHABRIS, Christopher; SIMONS, Daniel. The Invisible Gorilla: And Other Ways Our Intuitions Deceive Us. NY: Random House Incorporated 2011 306s ISBN 0307459667
NAKONEČNÝ, Milan. Lexikon psychologie. Praha: Vodnář, 1995. 400 s. 80-85255-74-X.
KUHN, Thomas Samuel. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 1997. 208 s. ISBN: 80-86005-54-2.
TALEB, Nassim Nicholas. Černá Labuť. Praha: Paseka, 2012. 440s ISBN: 978-80-7432-128-3.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Aktivní zapojení do semináře, příprava vlastního výzkumu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dramatická výchova - dvouleté kombinované (M.A.) (povinný předmět)