English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Herecká propedeutika a metodika herecké práce 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205XHPH1 Z 1 10/S česky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem Základního dvousemestrálního kursu je

1. uvědomit studenta o možnostech hereckého projevu (zascílenosti, konkrétnosti, skladebnosti, komunikativnosti projevu),

2. uvědomit jej o procesu zkoušení role tak, aby dokázal vědomě a samostatně na své roli pracovat v souhře s ostatními.

Forma studia:

Kontaktní výuka formou tvůrčího semináře - tvůrčí dílny, která kombinuje dramaturgickou a hereckou práci. Součástí je též řízený dialog, samostatná četba, analýzy textů atd.

Předpoklady a další požadavky:

Prerekvizity: obecná znalost principů autorské tvorby a zkušenost z dialogického jednání, přednesu, řečového jednání, hlasové tvorby a jevištního pohybu, kreativní předpoklady.

Korekvizity: kreativní předpoklady, studium dialogického jednání, studium řečového jednání respektive přednesu, studium jevištního pohybu.

Obsah kurzu:

Předmět „Herectví na zákldaě dialogického jednání“ je úvodem do herectví v jeho autorském aspektu, tedy nikoli pouze hraní rolí, ale herectví jako hry a tvorby. Důraz je kladen na vnímání partnera, týmovost tvorby a na osobnostní / autorský vklad. Předpokládá se též schopnost autorského psaní a dramaturgické tvorby. Předmět vede k pochopení principů a navádí studenty na jejich pozdější samostatné rozvíjení. Neklade si za cíl připravit studenty k profesionální herecké práci.

1. Dramaturgická příprava.

2. Analýza osobních a osobnostních témat a jejich zpracování.

3. Aktivní analýza situací.

4. Skladba a příprava klausurního představení.

Doporučená nebo povinná literatura:

Čechov, M. O herecké technice

Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví

Donnellann, D. Herec a jeho cíl

Brook P. Prázdný prostor

Barba E. a Savarese N. Slovník divadelní antropologie

Hodnoticí metody a kritéria:

Během semestru se vyžaduje samostatná četba, průběžná příprava dílčích zadání, samostatné zkoušení rozpracovaných situací.

Celkové hodnocení se skládá z 50 % z hodnocení aktivity na cvičeních, 30 % z autorského vkladu a 20 % umělecké kvalitě výkonu na klasurním představení.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017