Fundraising III. 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EFC1 | Z | 3 | KURZ | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit účastníky s procesem profesionálního plánování dlouhodobého rozvoje zdrojů a poskytnout jim prostor a odbornou zpětnou vazbu pro vytvoření fundraisingového plánu na 3 roky.
- Forma studia:
-
Kurz je rozdělen na 4 jednodenní dílny. Metody výuky jsou voleny tak, aby účastníci měli dostatek prostoru pro vytváření a získání zpětné vazby pro svůj plán. Mezi jednotlivými dílnami studenti intenzívně pracují na dotahování jednotlivých kroků vznikajícího plánu. V případě potřeby lze v mezidobích využít i konzultačních služeb lektora. Informace sdílené v rámci semináře jsou určeny pouze pro členy skupiny a každý, kdo se kurzu chce zúčastnit je požádán o závazek diskrétnosti.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
Seminář vychází z principu, že fundraising není žádná věda a znalosti nejsou to hlavní. Nejdůležitější je odhodlat se a začít fundraising uplatňovat v praxi. Kurz je určen všem, kteří s takovým krokem váhají nebo nemají dostatek informací a podnětů. Nabízí možnost připravit reálný profesionální fundraisingový plán ušitý na míru vybrané organizaci. Studenti absolvují proces plánování krok za krokem od revize poslání a cílů organizace přes zjištění kapacity organizace, sestavení rozpočtu a fundraisingového cíle, vytipování potenciální cílových skupin dárců až po stanovení strategií a konkrétních metod a nákladů na jejich realizaci.
1. seminář
Seznámení s obsahem a průběhem kurzu.
Revize poslání a cílů organizací s ohledem na přípravu a realizaci plánu fundrasingu.
Analýza připravenosti a potenciálu organizace na profesionální rozvoj zdrojů .
Analýza zdrojů v organizaci za poslední 3 roky se započítáním „in kind“ poskytnutých služeb a věcí.
Analýza současných zdrojů organizace.
2. seminář
Stanovení priorit rozvoje.
Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu.
Vytipování trendů rozvoje stávajících a potenciálních dárců a jejich příspěvků pro příští 3 roky.
Volba strategií pro dosažení stanovených cílů.
Výběr vhodných metod pro realizaci stanovených strategií.
Zadání úkolů na období mezi semináři.
3. seminář
Podrobná analýza metod fundraisingu a jejich vyhodnocení.
Vytvoření akčního plánu rozvoje zdrojů na příští 3 roky.
Zpracování rozpočtu pro realizaci plánu.
Zadání úkolů na období mezi semináři.
4. seminář
Prezentace fundraisingového plánu před kolegy a lektory.
Oponentura, diskuse, připomínky, podněty.
Závěrečné hodnocení.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Pro seminář jsou vytvořeny speciální interaktivní výukové texty, které umožňují studentů zpracování fundraisingového plánu krok za krokem:
LEDVINOVÁ, Jana. Plánování fundraisingové kampaně - osnova fundraisingovéo plánu. Praha: České centrum fundraisingu, 2009
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Minimálně 70% účast na seminářích.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce v anglickém jazyce (M.A.) (povinný předmět)