Prezentační a mediální dovednosti 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPZ1 | Z | 2 | 3/T | anglicky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Seznámit posluchače s hlavními zásadami novinářského vidění světa.
2. Naučit posluchače správným návykům při komunikaci s médii.
3. Seznámit posluchače s riziky, která vyplývají z komunikace s médii, a naučit je, jak těmto rizikům čelit.
- Forma studia:
-
Lektorská činnost, diskuse, analýza ukázek správných a nesprávných postupů, praktický nácvik.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
1. Role médií v současném světě.
2. Jak dosáhnout pozitivních výsledků při komunikaci s médii.
3. Vztah formy a obsahu novinářského sdělení.
4. Hlavní rizika při komunikaci s médii.
5. Jak reagovat na nečekanou otázku.
6. Jak se vyhnout odpovědi na otázku.
7. Komunikace v krizových situacích.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008
Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007
Ehrenborg, J. - Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995
Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994
Kraus, J.: Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004
Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004
Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991
McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000
Medlíková, O.: Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010
Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003
Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010
Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006
Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích.
Během semestru se od posluchačů očekává základní přehled o událostech, které jsou v daném období prezentovány tištěnými a elektronickými médii na celostátní úrovni.
Podmínky úspěšného absolvování předmětu: aktivní účast na seminářích.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce v anglickém jazyce (M.A.) (povinný předmět)