Prezentační a mediální dovednosti 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EPZ2 | ZK | 2 | 3/T | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Naučit posluchače správným návykům při přípravě a realizaci veřejné prezentace.
- Forma studia:
-
Lektorská činnost, diskuse, praktický nácvik.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
1. Role komunikace v současném světě.
2. Komunikační řetězec a jeho hlavní články.
3. Tři základní komunikační potřeby člověka.
4. Vztah formy a obsahu sdělení.
5. Hlavní zásady pro úspěšnou prezentaci.
6. Práce s technikou při prezentaci.
7. Šum a zpětná vazba.
8. Praktický nácvik.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Allhoff, D., Allhoff W.: Rétorika a komunikace, Grada, Praha 2008
Borg, J.: Umění přesvědčivé komunikace, Grada, Praha 2007
Ehrenborg, J. - Mattock, J.: Přesvědčivé vystupování, Management Press, Praha 1995
Hurst, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada, Praha 1994
Kraus, J.: Rétorika a řečová kultura, UK v Praze, Nakl. Karolinum, Praha 2004
Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Nöllke, C.: Umění prezentace, Grada, Praha 2004
Watson, J.: Media Comunication; An Introduction to Theory and Process, Macmillan Press Ltd., London 1998
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím, Odeon, Praha 1991
McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno 2000
Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace, Grada Praha 2010
Ramonet, I.: Tyranie médií, MF, Praha 2003
Šmajsová-Buchtová, B.: Vážnost mluveného slova, Grada Publishing, Praha 2010
Špačková, A.: Moderní rétorika, Grada, Praha 2006
Vymětal, J.: Průvodce úspěšnou komunikací, Efektivní komunikace v praxi, Grada, Praha 2008
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích.
Během semestru se od posluchačů očekává příprava a předvedení minimálně jedné prezentace na libovolné téma. Ústní zkouška ve formě závěrečné prezentace. Celkové hodnocení se skládá ze 30 % z hodnocení aktivity na seminářích a ze 70 % z hodnocení závěrečné prezentace. Pro hodnocení prezentace jsou rozhodující prezentační dovednosti, nikoli obsah prezentace.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce v anglickém jazyce (M.A.) (povinný předmět)