Kulturní diplomacie 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206KDP1 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Ladislav PFLIMPFL
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ladislav PFLIMPFL
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cíle předmětu:
1. Seznámit posluchače s posláním a nástroji kulturní a veřejné diplomacie v mezinárodním a českém kontextu s důrazem na moderní praxi, vč. vývoje moderní formy kulturní diplomacie.
2. Přiblížit posluchačům detailní institucionální strukturu, cílové a zájmové skupiny kulturní diplomacie v České republice a zahraničí a relevantní partnery a příležitosti pro kulturní manažery.
3. Představí posluchačům příklady, metody a možnosti sledování efektivity kampaní kulturní diplomacie.
4. Formou diskuse s hosty, manažery významných mezinárodních kulturních událostí konajících se v České republice, identifikovat a analyzovat rozsah využití potenciálu a podíl kulturně-diplomatické kampaně na úspěchu projektu.
Výstupy z učení:
1. Schopnost identifikovat a analyzovat zaměření a cíle kampaně kulturní diplomacie v kulturně-manažerské praxi.
2. Schopnost oslovení relevantních partnerů a napojení na relevantní zdroje v oblasti kulturní diplomacie.
3. Schopnost strategického, komplexního plánování projektu k uvedení v rámci kulturně-diplomatické kampaně.
- Forma studia:
-
Přednáška a seminář.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
1. Vymezení pojmu kulturní diplomacie, definice poslání a nástrojů kulturní zahraniční politiky a komunikace.
2. Národní identita, národní image, stereotypy, role kultury, propaganda, stručný náhled do historického vývoje kulturní a veřejné diplomacie.
3. Zájmové a cílové skupiny kulturní diplomacie.
4. Host.
5. Hlavní nástroje a zdroje kulturní diplomacie.
6. Branding, marketing v kulturní diplomacii.
7. Projektový management a komunikace v kulturní diplomacii: case studies.
8. Svět jako trh příležitostí pro kulturní diplomacii, mezinárodní akce.
9. Moderní zahraniční praxe, národní kulturní kampaně a platformy, prováděcí struktura, realizační proces.
10. Host.
11. Česká centra - poslání, struktura a možnosti spolupráce.
12. Host.
13. Prezentace a vyhodnocení týmových prací, plánování mezinárodní aktivity v rámci kulturně-diplomatické kampaně.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Povinná literatura:
Melissen, Jan; Lee Donna; Sharp, Paul. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations (Studies in Diplomacy). New York: Palgrave Macmillan, 2007
SNOW, Nancy; TAYLOR, M. Philip. Routledge Handbook of Public Diplomacy. New York: Routledge, 2009
Další literatura:
Anholt, Simon. Brand New Justice: The Upside of Global Branding. Oxford: Elsevier, 2003
Bound, Kirsten. BRIGGS, Rachel. Holden, John. JONES, Samuel. Cultural Diplomacy. Londýn: DEMOS, 2007
COPELAND, Daryl. Guerilla Diplomacy, Rethinking International Relations. USA: Rienner, 2009
Dinnie, Keith. Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford: Butterworth Heinemann, 2007
Fisher, Ali; Brockerhoff, Aurelie. Options for influence, Global campaigns of peruasion
in the new worlds of public diplomacy. Londýn: British Council, Counterpoint, 2007
Leonard, Mark. Britain TM. Londýn: Demos, 1997
Leonard, Mark; Small, Andrew; Rose, Martin. British Public Diplomacy in the Age of Schisms.Londýn: Foreign Policy Centre, Counterpoint, 2005
Leonard, Mark; Stead, Catherine; Smewing, Conrad. Public Diplomacy. Londýn: Foreign Policy Centre, 2002
Nye, Joseph. Soft power, The Means To Success In World Politics. New York: Public Affairs, 2004
Peterková, Jana, Veřejná diplomacie. Plzeň, Aleš Čeněk, 2008
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Nejsou.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 17:30–19:00 Ladislav PFLIMPFL Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: