Leadership 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206LDR1 | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Martin HUDEČEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Smyslem výuky je umožnit studentům rozvíjet své manažerské schopnosti tak, aby v praxi dokázali řídit projekty, instituce či týmy. Program využívá všech znalostí a zkušeností, které studenti získali svou praxí a studiem.
Soustředíme se na schopnosti, které studentům umožní:
- poznat své silné stránky pro rolí leadera,
- nacházet funkční způsoby řízení dle situace,
- využívat vhodné nástroje řízení,
- nacházet řešení zátěžových situací a zvládat zodpovědnosti, která je s pozicí lídra spojena,
- zvládat krizové situace, konflikty a manipulaci.
Základní ambicí programu je podpořit samostatné myšlení studentů. Vycházíme z principu, že studenti mají dostatek znalostí a podnětů a je užitečné provést je při jejich aplikaci do praxe.
Úspěšný absolvent předmětu rozvine způsoby myšlení, které umožňují efektivně nacházet a využívat vlastní způsoby a nástroje řízení. Po absolvování předmětu jsou studenti schopni využít své silné stránky a získané znalosti v praxi a současně mají k dispozici nástroje, které jim umožňují se ze své praxe dále učit. Získávají návyky, které jim umožňují další soustředěné samostudium.
- Forma studia:
-
Definice: Interaktivní workshopy, v rámci kterých studenti, pod vedením pedagoga, spolupracují při řešení problémových situací, nachází možné způsoby jejich řešení a vytváří vlastní teorie a filozofie.
Základem výuky je práce s případovými studiemi ze života studentů, pedagoga a hostů. Případovou situací je myšlena jakákoliv situace, ve které se student ocitá v pracovním či projektovém týmu, ideálně v řídící roli, a řeší jakýkoliv problémový stav (komunikace, motivace, manipulace, autorita, kontrola, time-management...).
Studenti společně nacházejí vhodná řešení konkrétních případových studií. Styly manažerského řízení jednotlivých studentů tak budou prověřeny při řešení konkrétních situacích a případových studií.
Součástí výuky je využití hostů z řad profesionálů, kteří působí v oblasti náboru pracovníků a vyhledávání odborníků a talentů. Ti umožní studentům se prostřednictvím vlastní zkušenosti seznámit s průběhem náboru kvalifikovaných profesionálů.
Způsob výuky je postaven na principech koučování a mentoringu. Výuka vychází z konkrétních potřeb (cílů) studentů a přizpůsobuje se jim tak, aby mohli využívat aktuálních zkušeností ze své praxe a v rámci výuky hledali nové způsoby řešení problémů, úkolů a výzev.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Prerekvizity Studenti svým přihlášením přijímají závazek proaktivní účasti na obsahu a formě workshopů.
Korekvizity NE.
Doporučené volitelné vzd. Složky.
Výhodou je praxe, zdroj problémových situací, které můžeme v rámci výuky využít. Prostor, kde si mohou získané poznatky aplikovat a ověřovat. Praxí je typicky účast v projektových a pracovních týmech nebo řízení takových týmů.
- Obsah kurzu:
-
Hlavními oblastmi výuky jsou:
- sebepoznání – „já v roli lídra“,
- prostředí – „já a mé okolí“,
- cílování – „já a mé cíle“,
- rozhodování – „já a má zodpovědnost“.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
Workshop, odborné cvičení, odborná prezentace účastníků či hostů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
BAHBOUH, Charif. Pohádka o ztracené krajině: psychologie sebekoučování. V. vydání. Ilustroval Jaroslava BIČOVSKÁ. Praha: Qed Group a.s., 2015. ISBN 978-80-88099-03-1.
COOPER, Brant. a Patrick. VLASKOVITS. The lean entrepreneur: how visionaries create products, innovate with new ventures, and disrupt markets. Hoboken, N.J.: Wiley, 2013.
KOFMAN, Fred. Vědomý business: integrita, úspěch a štěstí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-747-3.
MLÁDKOVÁ, Meda a Ondřej KUNDRA. Meda Mládková - můj úžasný život. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2420-6.
WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-273-4.
PACOVSKÝ, Petr. Člověk a čas: time management IV. generace. Praha: Grada, c2006. Cesty k osobní prosperitě (Grada). ISBN 80-247-1701-8.
PARMA, Petr. Umění koučovat: systemické koučování ve firmě, rodině a škole pro kouče i koučované, studenty, odborníky i veřejnost. Praha: Alfa Publishing, 2006. Management praxe. ISBN 80-86851-34-6.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě: docházky, aktivity na workshopu, vypracování semestrální práce a její prezentace na závěrečném workshopu.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast na workshopu. Každý účastník musí přinést minimálně jednu vlastní případovou studii (problémové situace, ve které se v rámci své praxe či studia nachází).
Mandatorní podmínka úspěšného ukončení předmětu:
osobní účast na workshopu minimálně 80% z celkového časového fondu. Při nesplnění této podmínky nebudou kredity uděleny.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět bude otevřen pouze za účasti minimálně 5 studentů.
- Další informace:
- Předmět lze absolvovat opakovaně
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 07.10.2016 09:30–14:00 Martin HUDEČEK Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 21.10.2016 09:30–14:00 Martin HUDEČEK Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 18.11.2016 09:30–14:00 Martin HUDEČEK Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 25.11.2016 09:30–14:00 Martin HUDEČEK Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 02.12.2016 09:30–14:00 Martin HUDEČEK Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: