Producentský seminář 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PSE3 | Z | 3 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Petr PROKOP
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Štěpán KUBIŠTA, Petr PROKOP, Denisa VÁCLAVOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1) student získá potřebné znalosti z oblasti aktuálních tendencí v českém a světovém divadle, performing arts a kultuře obecně;
2) student získá dovednost analyzovat prostředí živého umění v Česku i v zahraničí a aplikovat znalosti do své producentské praxe;
3) student je v rámci tohoto předmětu připravován na výkon práce producenta (příp. ředitele umělecké organizace nebo festivalu), tj. osoby zodpovědné za koncepční přípravu obsahové náplně a programové skladby akce, spoluzodpovědné za sestavení uměleckého týmu, obsazení a umělecký výsledek projektu.
- Forma studia:
-
Série 4-5 kombinovaných seminářů, na jejichž přípravě a vzniku se podílí kolektiv pedagogů (Prokop, Kubišta, Václavová) a studentů magisterského studia katedry produkce DAMU s účastí jednoho hosta.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Výuka probíhá metodou získávání znalostí a zkušeností skrze osobní setkání s konkrétními osobnostmi, které mohou posluchačům posloužit jako vzory a inspirovat je v jejich vlastní budoucí práci. Předpokladem je aktivní participace studenta.
Každý seminář je věnován jedné nebo více producentským osobnostem, která jsou hostem tohoto semináře. Součástí jsou kromě výkladu hosta také ukázky jeho práce, archivní materiály, video a audio záznamy, fotografie apod. Důraz je kladen na široké spektrum umělecké práce a prezentaci různorodých přístupů, jak lze tvořit v uměleckém provozu.
Cíle studia:
1. Seznámit studenty s nejvýraznějšími současnými českými producentskými osobnostmi a osobnostmi kulturního managementu, které dokázaly výrazně ovlivnit vývoj a chápání managementu kulturních projektů v českém měřítku.
2. Představit vybrané současné zahraniční osobnosti kulturního managementu.
3. Rozšířit povědomí o nezastupitelné úloze osobností producentů pro vznik a existenci uměleckých projektů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Cihlář, O., Jordan H.: Orbis cirkus, NAMU, Praha 2014
Cikánek, M., Žáková, E., Lehečková, E., Jaurová, Z., Bednář, P.: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku II, Institut umění - Divadelní ústav, Praha, 2013
Dvořák, J., Kreativní management pro divadla, aneb, O divadle jinak: Kapitoly k tématu realizace divadla. Praha: Pražská scéna, 2004
Chládková, B. Divadelní systémy v Evropě. Praha: Divadelní ústav, 2001
Ljubková M. a kol.: Šťastná generace. Režiséři z alterny., Pražská scéna, 2014
Nekolný B.: Studiové divadlo a jeho české cesty. Praha: Scéna, 1991
Smolíková M. ed., Management umění. Praha: ProCulture, 2008
Šesták J.: Divadlo - kultura - podmínky (Osobní zkušenost), Edice disk, KANT, 2012
Václavová, D., Žižka, T.: Site Specific, Pražská scéna, Praha 2008
a další dle zaměření konkrétní osobnosti - hosta
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Je vyžadována povinná účast na 75 % seminářů a aktivní účast v diskusích. Studium je v zimním semestru zakončeno zápočtem.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce (M.A.) (povinný předmět)