English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Jak podnítit imaginaci: Od tvůrce filmu k divákovi

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
300MSI Z 1 2/H anglicky zimní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

To understand the interplay between the filmaker?s imagination and the spectator?s relationship to the film.

Forma studia:

modulová výuka

Předpoklady a další požadavky:

-

Obsah kurzu:

Dr. Patrizia Lombardo will lecture on imagination, memory and the role of the spectator in film drawing on themes from the work of her recent book, Memory and Imagination in Film: Scorcese, Lynch, Jarmusch and Van Sant published in 2014. In her book, Lombardo expands upon the intuitions of Baudelaire, proposing a new understanding of cinephilia as the interplay of the memory and the imagination of both filmmakers and spectators. Films by Scorsese, Lynch, Jarmusch and Van Sant are presented as imaginative uses of the history of cinema, as well as the histories of painting, music, literature and photography. Quotations, allusions, and more complex stylistic devices combine to become conscious or unconscious re-elaborations of works from the past and the present. The question of spectators' participation is discussed at length, alongside detailed analysis that aims to disentangle the various elements within specific film sequences.

Doporučená nebo povinná literatura:

není

Hodnoticí metody a kritéria:

100% attendance + one page of summary of the lecture

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Životopis přednášejícího: After undergraduate and post-graduate studies in Venice, Oxford, Paris, Patrizia Lombardo received her doctoral degree in 1981 in literature at the Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales in Paris. She taught at Princeton University, University of Southern California Los Angeles, Pittsburgh University. She teaches French literature, Comparative literature and Film at the University of Geneva. She also leads a research project on Affective Dynamics and Aesthetic Emotions at the Swiss Center for Affective Sciences.

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017