English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Jak uchopit filmový příběh 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
301JU2 Z 2 2/T
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Různé scenáristické přístupy

Forma studia:

Kombinovaný seminář/přednáška

Předpoklady a další požadavky:

Aktivní práce v paralelně probíhající scenáristické dílně. Kurz automaticky navštěvují ? je povinný ? studenti zapsaní do scenáristické dílny ved. pedagoga, navíc je otevřen i pro zájemce mimo konkrétní (Jarchovského) scenáristickou dílnu, kteří se do kurzu zapíší.

Obsah kurzu:

Přednáška kombinovaná s tvůrčím seminářem. Různé metody a tvůrčí postupy při vytváření filmového či televizního scénáře s využitím osobních tvůrčích zkušeností vedoucího pedagoga. Výuka probíhá na základě příkladů a ukázek 1) ze scénářů ved.pedagoga a filmů na jejich základě vzniklých, 2) na základě ukázek tvůrčích scenáristických postupů dalších signifikantních filmových děl. (ad 1) Pějme píseň dohola, Šakalí léta, Pelíšky, Musíme si pomáhat, Pupendo, Želary, Horem pádem, Kráska v nesnázích, Medvídek, U mě dobrý, Kawasakiho růže, Občanský průkaz, Nevinnost, Líbánky, Klauni, Zahradnictví, Učitelka..(ad2) díla M.Formana, W.Allena, R.Altmana, F.Felliniho, I.Bergmana, M.Leighe, J.Menzela a dalších, kteří mají vliv na tvorbu P.Jarchovského. Dále se kurz opírá o Jarchovského zkušenosti dramaturga v ČT, pro kterou vyhledává nosné látky od absolventů oboru či studentů: Hotel Čtvrtá hvězda, Případ pro exorcistu, Amerikánka, Sudety, Kobry a Užovky, Vymalováno atd?

Doporučená nebo povinná literatura:

Jean Claude Carriére ? VYPRÁVĚT PŘÍBĚH

Syd Field ? JAK NAPSAT DOBRÝ SCÉNÁŘ

Andrzej Wajda ? MOJE FILMY

Walter Kerr ? JAK NEPSAT HRU

Hitchcock ? Truffaut ? ROZHOVORY

Ingmar Bergman ? LATERNA MAGICA

Ingmar Bergman ? OBRÁZKY

James Monaco ? JAK ČÍST FILM

Charles Chaplin ? MŮJ ŽIVOTOPIS

Buster Keaton ? MŮJ NÁDHERNÝ SVĚT GROTESKY

Federico Fellini ? DĚLAT FILM

Stig Björkman ? WOODY O ALLENOVI

Antonín J. Liehm ? OSTŘE SLEDOVANÉ FILMY

Josef Škvorecký ? VŠICHNI TI BYSTŘÍ MLADÍ MUŽI A ŽENY

Costanzo Constantini ? ROZHOVORY S FELLINIM

Eric Lax ? WOODY ALLEN ? HOVORY O FILMU

Jan Fleischer ? TO BY MOHL BÝT FILM

Stephen King ? O PSANÍ

Jan Bernard ? MALÝ LABYRINT FILMU

Ivan Herfurt ? ZLATÝ FOND SVĚTOVÉ KINEMATOGRAFIE

Miloš Forman ? CO JÁ VÍM?

Jiří Janoušek ? TŘI A PŮL POPRVÉ, TŘI A PŮL PODRUHÉ

Jean Renoir ? MŮJ ŽIVOT A MÉ FILMY

Luis Buňuel ? DO POSLEDNÍHO DECHU

Geoff Andrew ? PODIVNĚJŠÍ NEŽ RÁJ

Sven Nykvist ? ÚCTA KE SVĚTLU

Emanuel Frynta ? ZASTŘENÁ TVÁŘ POEZIE

Monografie filmových tvůrců: Bergman, Kieslowski, Zanussi, Peckinpah, Lynch, Jiří Weiss, Pavel Juráček, Věra Chytilová, Ivan Passer, Andrzej Tarkovskij?

FILMOVÉ POVÍDKY A SCÉNÁŘE: 3krát Oscar pro český film, Fellini, Bergman atd?

Hodnoticí metody a kritéria:

Účast na semináři alespoň 75%, aktivita během diskuze, analýza vybraných ukázek.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Pokud bude příležitost, součástí kurzu může být návštěva probíhajícího filmového nebo televizního natáčení anebo moderovaná beseda s některým z filmových tvůrců spolupracujících s vedoucím pedagogem: (J. Hřebejk, O. Trojan, V.Tauš, J.Prušinovský ad?)

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017