Bakalářský film
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302BCF | Z | 15 | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Bohdan SLÁMA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Bohdan SLÁMA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Závěrečný film bc. studia kde by student měl prokázat schopnost režie uzavřeného příběhu nebo fikce v délce cca. 15 minut,
zvládnutí režijních základů, které si student osvojil během bc. studia, při praktických cvičeních
- Forma studia:
-
projekce
- Předpoklady a další požadavky:
-
splněné předepsané zkoušky a zápočty, schválený scénář k bakalářskému filmu
- Obsah kurzu:
-
Společné praktické cvičení 3. bc. ročníku KR:
Cvičení natočené na barevnou filmovou surovinu, které předpokládá scenáristickou spolupráci, minimálně však dramaturgickou spolupráci s katedrou scenáristiky. Jako variant je možné mít požadavek na čb materiál a poměr natáčecích dnů v ateliéru a exteriéru na základě konzultací v dílně.Termíny odevzdání: scénář do 31. 1. , DVD a film do 5. 9. na KR
Termín realizace: do 30. 6.
Technologie natáčení: 35mm, kontaktní zvuk, event. postsynchron na exteriér
Čistá metráž / stopáž: do 15minut (cca 430m 35mm)
Počet natáčecích dní: 7 (min.1 den v ateliéru) + 1den zařizování dekorace
Ateliér - termín schválení půdorysu dle pokynů architekta a vedoucího studia FAMU
Materiál: 1290 m negativ 35mm barva, event. při zdůvodnění čb, denní práce
Zvukový materiál: mg 35 mm pro výsledný přepis cca 500 m; 3x 60´ DAT (nebo ekvivalent úzký pásek); 2ks zapisovatelné CD; 1ks S-VHS
Obrazová technika: zvuková kamera 35mm Moviecam, světla velká
Zvuková technika: DAT Fostex PD 4, event. Nagra IV
Střih: 24 frekvencí AVID; synchronizace 2hod střižna 35mm
Zvuková postprodukce: 1-2 fr. postsynchronů; 1 frekvence přepis hudby; 1 frekvence ruchy archivní; 3 hodiny postsynchronní ruchy mimo Studio; 1fr. přepisu postsynchronů nebo kontaktů; 5 frekvencí digitální zv. střižna; 3 frekvence mix digitální míchací pracoviště; zpětný přepis mixu na 35mm mg
Přepisy: denní práce - VHS a serviska na S-VHS s TC; přepis dvoupásu 35mm DV na DVD, přepis výsledku celého ročníku na 1 DV+2x DVD
Archivace:DVD - videotéka FAMU, dále dle Archivačního řádu
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
Plazewski, Jerzy: Filmová řeč
Bazin, André: Co je to film?, ČFÚ, Praha 1979
Deleuze, Gilles: Film1: Obraz ? pohyb, NFA, Praha 2000
Ejzenštejn, Sergej: Kamerou, tužkou i perem, Orbis, Praha 1953
Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla, Čs. spisovatel, Praha 1963
Rak, Jan: Antická tragédie, AMU, Praha 1983
Aristoteles: Poetika, Praha 1996
Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu, Praha 1998
Truffaut, Francois: Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
Drvota, Mojmír: Základní složky filmu, Praha 1994
Kučera, Jan: Kniha o filmu, Orbis, Praha 1941
Kučera, Jan: Skladba ve filmu a v televizi, AMU, Praha 1965
Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi, SPN, Praha 1983
Kučera, Jan: Základy střihové skladby / Střihová a zvuková skladba filmu I, II
Reisz, Karl: Umění filmového střihu, ÚPF, Praha 1962
Sadoul, Georges: Dějiny světového filmu, Orbis, 1963
Stručný přehled dějiny světového filmu, Praha 1986
Toeplitz, Jerzy: Dějiny filmu 1, Panorama, Praha 1989
Monaco, James: Nová vlna, AMU, Praha 2001
Ulver, Stanislav: Západní filmová avantgarda, Praha 1992
Aristarco, Guido: Dějiny filmových teorií, Orbis, Praha 1968
A. Wajda: Moje filmy
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile: Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
F. Fellini: Dělat film
M. Ciment: Loseyho kniha
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
Film je umění (Sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
I.Bergman: Obrázky
J.Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.-C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M.Ejzenštejn: Umenie mizanscény I,II
David J. Novotný: Chcete psát scénář?
J.Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L.V. Kulešov: Základy filmové režie
Jan Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M. V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Hodnotí se :
umělecká hodnota bakalářského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Režie - bakalář (oborový předmět – praktické cvičení)