English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Digitální postprodukce 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304DP1 ZK 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Antonín WEISER
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Antonín WEISER
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seznámení a výuka nejdůležitějších grafických nástrojů používaných v současné digitální obrazové postprodukci.

Forma studia:

Přednáška formou prezentace, obrazový doprovod,ukázky z tvorby triků prováděných digitálními postupy. Analýza ukázek s podrobným rozborem. Projekce trikových pasáží,vše za přítomnosti autora většiny těchto ukázek.Diskuse s posluchači o jejich projektech.

Předpoklady a další požadavky:

Základní znalosti klasických trikových technologií-duplikační proces,základní vědomosti o digitální fotografii,orientace v digitálních postprodukčních technologiích.

Obsah kurzu:

1. Digitální nástroje a postupy v trikové práci

1.1.1. Sillicon Graphics , Descreet logic

1.1.2. Seznámení s používanými technologiemi normami, formáty a rozlišením .

2. 2D grafika a 2D animace

2.1.1. Barevné korekce obrazu

2.1.2. Digitální klíčování.

2.1.3. Ostatní nástroje používané v digitální obrazové postprodukci

3. 3D grafika a 3D animace

3.1.1. Modelování,výroba drátěných modelů,

3.1.2. Zadání pohybu objektu,motion capturing,

3.1.3. Zadání povrchu objektu,materiál,barevnost,lesk,stín,průhlednost.

3.1.4. Práce s povrchem, možnosti promítání, deformace, prostorové promítání, banky s povrchy

3.1.5. Digitální kompozice v reálném obraze, v části reálného obrazu a její integrace.

3.1.6. 3D - scéna -libovolný pohyb kamerou, různé objektivy, použití světel (hlavní,efektová) význam a použití stínů a odrazů (reflexů).

3.1.7. 3D - částicový systém - částice zadané, zdroj vzniku, rychlost pohybu, gravitace, silové pole, kolize, délka života částic, změna jasu, změna barvy, exploze, hvězdy.Simulace fyzikálních jevů - déšť, oheň, kouř.

3.1.8. Efekty Deadtime;Bullett time- zastavený čas v prostoru, možnosti.

4. Scanování a zápis digitálního signálu na filmový negativ.

4.1.1. Scanování , typy scanerů, Cineon Genesis, problematika

4.1.2. Zápisníky, typy zápisníků, Celko,Arrilaser, problematika

4.1.3. Digitální intermediát

4.1.4. Digitální kinematografie

Doporučená nebo povinná literatura:

Bob Pank: „The Digital Fact Book“, Vydavatel : Quantel limited 1999

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách,klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.

Potvrzení znalostí a orientace v oboru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 225
Učebna B KK

(Lažanský palác)
WEISER A.
17:20–18:00
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 17:20–18:00 Antonín WEISER Učebna B KK
Lažanský palác
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017