Kamera v dokumentárním filmu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304KDF1 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Petr KOBLOVSKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Petr KOBLOVSKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Uvědomnění si neohraničitelnostižánrů ve filmové tvorbě, reciprocita využití výrazových prostředků (hraný film x dokumentární)
- rozvoj vztahu kameraman - režisér
-osvojení si principů základů osvětlování a využívání reálného světla v dok.žánrech.
-diskuze nad projekty (pojmenování základních myšlenek a motivací a jejich projekce vůči spolupracovníkům
- Forma studia:
-
Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.
Diskuse, analýzy, projekce.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1.ročníku na katedře kamery.
- Obsah kurzu:
-
1.Filmové nebo televizní kamery ? specifika a volba pro dokumentární projekt.
2. Kinematografické formáty ?
a/ filmové: Super8,16mm, 35mm,70mm, IMAX, OMNIMAX
b/ televizní: VHS, DV, HDV, Betacam, HDTV
c/ počítačová multimédia.
3.DVCAM ? HD ? DigitalCinema ? nové ?svobodné? technologie.
4.Filmová surovina, výběr, exp.zkoušky, filmová laboratoř.
5.Osvětlovací technika pro dokumentární film.
6.Pohyb kamery, technické prostředky pro pohyb, stabilizace obrazu. Ruční kamera.
7.Natáčení v infra oblasti.
8.Natáčení za deště, sněhu, mrazu a v písečné bouři.
9.Arktické a vysokohorské prostředí.
10.Tropické prostředí.
11.Expediční vybavení.
12.Kamera ve vesmíru, kamera na dně oceánů.
13.Rychloběžné a časosběrné snímání.
14.Makro a mikrosnímání
15.Filmový a digitální trik v dokumentárním filmu.
16.Filmové zpravodajství. Problematika archivace.
17.Televizní zpravodajství. Technologické postupy a historie.
Předmět reflektuje technické a technologické aspekty výroby dokumentárních filmů. Specifika natáčení si vyžaduje správnou volbu, rychlost a přizpůsobivost filmové nebo televizní techniky sloužící práci kameramana či dokumentárního režiséra.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Petr Prokop - Současné filmové kamery
Petr Prokop - Zakládání filmových kamer
Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu
Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.
Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958
Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963
Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968
Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu
Anton Wilson´s - Cinema Workshop
Kodak - Student Filmmaker´s Handbook
-databáze českých a světových dokumentárních filmů (zdroj Institut dokumentárního filmu)
-fotografická literatura (včetně knihovny FAMU)
-osobní účast kameramanů a režisérů. diskuse nad výrazovými prostředky jim vlastní.--
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivní účasti v seminářích
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Čt 19:00–20:35 Petr KOBLOVSKÝ Sborovna KK
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dokumentární tvorba - bakalář (oborový předmět)
- Kamera - bakalář (oborový předmět)