English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Kamera v dokumentárním filmu 4

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304KDF4 Z 1 2/T česky letní
Garant předmětu:
Rudolf ADLER, Marek JÍCHA, Jiří MYSLÍK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Rudolf ADLER, Marek JÍCHA, Jiří MYSLÍK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů. Studenti katedry dokumentární tvorby získají základní schopnosti pro spolupráci s kameramanem.

Forma studia:

V průběhu semestru posluchač natáčí filmovou kamerou 35mm na černobílý negativní materiál. Vyvolaný negativ odevzdává do NFA a z DVCAM přepisu sestavuje vlastní verzi Letopisu ve střižně. Výsledný sestřih odevzdává ke klauzuře.

Předpoklady a další požadavky:

Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1. a 2. ročníku na katedře kamery.

Obsah kurzu:

Osnova:

- Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.

- Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK ? PORTRÉT - LETOPIS

- Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.

- Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.

- HDV, HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.

- Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních systémů SD a HD.

- Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.

- Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.

Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS

Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (122metrů barevného 16mm negativního materiálu) - portrét člověka ? seniora, významného českého kameramana. Studenti katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam ? rozhovor, na magnetofonu. Společně své záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery, jako klauzurní práce KK.

Doporučená nebo povinná literatura:

Petr Prokop - Současné filmové kamery

Petr Prokop - Zakládání filmových kamer

Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu

Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.

Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958

Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963

Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968

Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu

Anton Wilson´s - Cinema Workshop

Kodak - Student Filmmaker´s Handbook

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny po projekci sestřiženého materiálu hotového díla.

Webová stránka předmětu:
není
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost
()
JÍCHA M.
17:20–18:55
(paralelka 1)
Myslík, Adler, výuka probíhá na KDT 211
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 17:20–18:55 Marek JÍCHA
Myslík, Adler, výuka probíhá na KDT 211 paralelka 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017