Kamera v dokumentárním filmu 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304KDF4 | Z | 1 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Rudolf ADLER, Marek JÍCHA, Jiří MYSLÍK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Rudolf ADLER, Marek JÍCHA, Jiří MYSLÍK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů. Studenti katedry dokumentární tvorby získají základní schopnosti pro spolupráci s kameramanem.
- Forma studia:
-
V průběhu semestru posluchač natáčí filmovou kamerou 35mm na černobílý negativní materiál. Vyvolaný negativ odevzdává do NFA a z DVCAM přepisu sestavuje vlastní verzi Letopisu ve střižně. Výsledný sestřih odevzdává ke klauzuře.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1. a 2. ročníku na katedře kamery.
- Obsah kurzu:
-
Osnova:
- Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.
- Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK ? PORTRÉT - LETOPIS
- Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.
- Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.
- HDV, HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.
- Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních systémů SD a HD.
- Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.
- Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.
Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (122metrů barevného 16mm negativního materiálu) - portrét člověka ? seniora, významného českého kameramana. Studenti katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam ? rozhovor, na magnetofonu. Společně své záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery, jako klauzurní práce KK.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Petr Prokop - Současné filmové kamery
Petr Prokop - Zakládání filmových kamer
Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu
Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.
Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958
Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963
Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968
Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu
Anton Wilson´s - Cinema Workshop
Kodak - Student Filmmaker´s Handbook
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny po projekci sestřiženého materiálu hotového díla.
- Webová stránka předmětu:
- není
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 17:20–18:55 Marek JÍCHA Myslík, Adler, výuka probíhá na KDT 211 paralelka 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dokumentární tvorba - bakalář (oborový předmět)
- Kamera - bakalář (oborový předmět)