English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Seminář kameramanské tvorby 5

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304SK5 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jaromír ŠOFR
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jaromír ŠOFR
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

připravit posluchače pro práci filmového kameramana

Forma studia:

Vjem filmových děl v kvalitní promítací sini a jejich obrazová anylýza v následných lekcích v učebně.

Předpoklady a další požadavky:

Vybraný soubor kinematografických děl z hlediska kameramanské tvorby relevantních

Obsah kurzu:

Seminář je zaměřen na rozbory kameramanských děl s hlediska hodnocení jejich vizuálních forem z aspektu podpory principiálních myšlenek závažných filmů.

Důležitou součástí semináře je studium vztahu mezi profesí režie a kamery. Zvláštní pozornost je věnována procesu akceptace scénáře, uchopení jeho inspiračních hodnot pro účel jeho vizualizace kameramanskými prostředky.

Ilustračním i studijním materiálem jsou díla světové kinematografie, prezentovaná jak v seminárním čase, tak i v čase školních projekcí, pokud jde o díla z hlediska shora uvedeného aspektu relevantní. Soubor filmů nachází vodítko v právě vydané publikaci „Making Pictures“ a je aktualizován dostupnými novinkami. Souběžně je diskutován vývoj prostředků jak z oblasti snímací, tak i osvětlovací techniky. Látka je dokládána katalogovou dokumentací všech současných technických prostředků,

obohacována prezentacemi předních firem technické báze filmového průmyslu a oživována workshopy (Kodak).

Toto cestou probíhá příprava studentů jak na výkon jejich absolventských projektů, jejichž individuální pedagogické vedení tvoří další významnou položku semináře, tak i jejich příprava na vstup do profesionálního života.

Znalost hodnot dosažených kameramany v průběhu 20.století a jejich nezpochybnitelného odkazu pro budoucnost profese.

Přednášející: Prof. Mgr. Jaromír Šofr

Studenti zaměřují pozornost na vztahy mezi verbálním vyjádřením příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem. Zvláštní důraz je kladen na kameramanskou dramaturgii, kdy myšlenka, poselství či smysl filmu je určující pro celkový vzhled filmu.

Doporučená nebo povinná literatura:

J.C. Carriere, Vyprávět příběh

P. Brook, Pohyblivý bod

J. Pallasmaa, The architecture of image

P. Ward, Picture composition

V. Storaro, Writing with Light

G. Millerson, Lighting for television and film

Making Picture, A century of eurpen Cinematography

D. Samuelson´s, Manual for Cinematographers

American Cinematographer Manual

Hodnoticí metody a kritéria:

Prezence v projekční síni a ktivita v semináři.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
ŠOFR J.
11:30–12:15
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 11:30–12:15 Jaromír ŠOFR Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017