Seminář kameramanské tvorby 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304SK5 | Z | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jaromír ŠOFR
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jaromír ŠOFR
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
připravit posluchače pro práci filmového kameramana
- Forma studia:
-
Vjem filmových děl v kvalitní promítací sini a jejich obrazová anylýza v následných lekcích v učebně.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Vybraný soubor kinematografických děl z hlediska kameramanské tvorby relevantních
- Obsah kurzu:
-
Seminář je zaměřen na rozbory kameramanských děl s hlediska hodnocení jejich vizuálních forem z aspektu podpory principiálních myšlenek závažných filmů.
Důležitou součástí semináře je studium vztahu mezi profesí režie a kamery. Zvláštní pozornost je věnována procesu akceptace scénáře, uchopení jeho inspiračních hodnot pro účel jeho vizualizace kameramanskými prostředky.
Ilustračním i studijním materiálem jsou díla světové kinematografie, prezentovaná jak v seminárním čase, tak i v čase školních projekcí, pokud jde o díla z hlediska shora uvedeného aspektu relevantní. Soubor filmů nachází vodítko v právě vydané publikaci „Making Pictures“ a je aktualizován dostupnými novinkami. Souběžně je diskutován vývoj prostředků jak z oblasti snímací, tak i osvětlovací techniky. Látka je dokládána katalogovou dokumentací všech současných technických prostředků,
obohacována prezentacemi předních firem technické báze filmového průmyslu a oživována workshopy (Kodak).
Toto cestou probíhá příprava studentů jak na výkon jejich absolventských projektů, jejichž individuální pedagogické vedení tvoří další významnou položku semináře, tak i jejich příprava na vstup do profesionálního života.
Znalost hodnot dosažených kameramany v průběhu 20.století a jejich nezpochybnitelného odkazu pro budoucnost profese.
Přednášející: Prof. Mgr. Jaromír Šofr
Studenti zaměřují pozornost na vztahy mezi verbálním vyjádřením příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem. Zvláštní důraz je kladen na kameramanskou dramaturgii, kdy myšlenka, poselství či smysl filmu je určující pro celkový vzhled filmu.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
J.C. Carriere, Vyprávět příběh
P. Brook, Pohyblivý bod
J. Pallasmaa, The architecture of image
P. Ward, Picture composition
V. Storaro, Writing with Light
G. Millerson, Lighting for television and film
Making Picture, A century of eurpen Cinematography
D. Samuelson´s, Manual for Cinematographers
American Cinematographer Manual
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Prezence v projekční síni a ktivita v semináři.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 11:30–12:15 Jaromír ŠOFR Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)