Dílny 9
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305DI9 | Z | 1 | 3/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jaromír KALLISTA, Čestmír KOPECKÝ, Petr OUKROPEC, Otakar SVOBODA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jaromír KALLISTA, Čestmír KOPECKÝ, Petr OUKROPEC, Otakar SVOBODA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Rozvoj kulturního rozhledu studentů
Teorie a praktické aplikace práce filmového producenta.
Konzultace praktických cvičení.
- Forma studia:
-
Dialog mezi vedoucím dílny a studenty.
Předpokládá se i vzájemný dialog mezi studenty různých ročníků.
SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?
- Předpoklady a další požadavky:
-
Scénáře, natáčecí plány a rozpočty praktických cvičení.
Materiály k vlastním projektům studentů.
- Obsah kurzu:
-
- rozbory aktuálních kulturních událostí
- rozbory praktických cvičení, analýza scénářů, tvorba rozpočtu, složek a harmonogramu výroby
- plánování a strategie výroby, případné koprodukční a sponzorské vztahy
- kontrola výroby v hlavních fázích
- kontrola úplnosti administrativních požadavků
- společné konzultace a rozbory projektů v přítomnosti autora a režiséra
- konzultace ostatních projektů studentů
- definování a možnosti naplňování producentských záměrů
- výběr projektu
- definice developmentu filmového projektu (obsah, fáze a možnosti vývoje)
- definice cíle a strategie developmentu
- úloha a práce producenta v období developmentu
- finanční plán jako součást developmentu (odhad nákladů, strategie financování, varianty řešení)
- formální podoby projektu
- způsoby prezentace projektu
- příprava a prezentace vlastních projektů studentů
- rozbory a srovnání projektů z praxe vedoucího dílny
- komunikace s režisérem a tvůrčím štábem
- štáb produkce jako nástroj producenta
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi preproduction
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi production
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi postproduction
- finanční toky, práce s rozpočtem
- příklady a analýzy způsobů spolupráce a komunikace z praxe vedoucího dílny a hostů dílny
- definice a nástroje filmového marketingu (EU, ČR, Svět)
- stanovení distribuční a marketingové strategie a cíle (odhad potenciálu filmu)
- role a možnosti producenta pro optimální uvedení filmu v distribuci
- rozpočet na marketing a distribuci
- kreativita
- sales agent a distributor - definice, ukázky a analýzy smluv
- finanční toky a dlouhodobá práce s filmem
- distribuce a marketing krátkých a dokumentárních filmů
-diskuze a příklady z praxe vedoucího dílny a hosta dílny
-
SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Copyright law, Labor code. Commercial law, Civil code, Media legislation.
UFD Surveys and statistics
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínkou udělení kreditů je:
- aktivní účast v jednotlivých hodinách dílny,
- kvalitní práce na společných cvičeních,
- splnění všech úkolů zadaných vedoucím dílny,
- prezentace vlastních rozsáhlých kulturních aktivit (kino, divadlo, literatura atd. dle požadavků vedoucího dílny.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Dílna Terezy Horské
Dílna funguje v interaktivním prostředí se zaměřením především na současnou praxi při výrobě dokumentárních filmů. Od studentů se očekává aktivní účast a vzájemná konzultační výpomoc napříč ročníky, komunikativnost a sdílení vlastních dosavadních zkušeností.
V dílně se konzultují jednotlivé fáze výroby dokumentárního filmu na konkrétních příkladech; úskalí výroby dokumentárního filmu s přihlédnutím k autorskému právu, rozpočtování, postprodukce,?; zpracování dle zadaného námětu žádosti o získání dotace od Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a následná analýza; vyhledávání zdrojů financovaní v souladu s konkrétním námětem, projektem,?; postprodukční postupy, možnosti, novinky?.
Dílna Čestmíra Kopeckého
Obsahem dílny je:
1. Pohled na kulturu a zejména filmovou a televizní tvorbu, jako na umění. Pohled na umění jako na nástroj.
2. Seznamování se současnou českou kulturou, literaturou, filmem, divadlem, výtvarným uměním, televizí, atd.
3. Snaha o vlastní sebeuvědomění a nalezení svého specifika. Hledání vlastní dramaturgie.
4. Základy vlastní tvorby. Jednoduché náměty, synopse, scénáře.
5. Film jako zbraň.
Studenti v dílně se společně i individuálně budou snažit o nalezení a rozšíření svých producentských schopností, jak na teoretickém, tak i na praktickém základě.
Dílna Jaromíra Kallisty
Smysl dílny: iniciace individuálních schopností posluchačů při tvorbě audiovizuálních - po případě jiných kulturních projektů.
Programová náplň se bude skládat z části teoretické a části praktické. Výklad teoretiké části bude prováděn seminární formou. Na některé semináře budou přizváni externisté z oboru podle probíraného tématu. Teoretickou část lze rozdělit zhruba do tří částí ( které se navzájem prolínají a doplňují) a to:
I. Producentský přístup k reliazci filmového projektu.
II. Orientace v možnostech financování a evropských podpůrných systémech.
III. Informace o evropských úmluvách a konvencích v kinematografických koprodukcích.
Součástí práce dílny budou i konzultace magisterských diplomových prací a prací bakalářských.
Praktická část bude složena z přípravy, výběru, konzultací a podpory producentských projektů, praktických cvičení a po dohodě i mimoškolních projektů. Předpokládá se aktivní účast studentů, komunikace a vzájemná pomoc a sdílení zkušeností jak mezi ročníky, tak mezi katedrami. Dílna je otevřena pro konzultace všem studentům.
Dílna Otakara Svobody
V obecné rovině je cíl získání praktických produkčních návyků při tvorbě školních cvičení. Řešení konkrétních problémů při realizaci, což jest téma přímo nepřeberné, někdy překvapující a těžko publikovatelné. Metodou je osobní konkrétní konzultace vedoucího dílny nad studentskými projekty. Za podstatný však považuji praktický osobní přínos vyplývající z mé už poněkud dlouholeté praxe. Za výrazné specifikum své dílny považuji nasměrování studentů do televizní praxe na Kavčích horách. Konkrétní typy pořadů , především v oblasti velkých živých přenosů lze najít na Webu FAMU v kapitole Jednotlivé dílny na katedře produkce. Vycházím z předpokladu, že seznámení s produkční technologickou a organizační stránkou ČT jako jediná má kompletní výrobní řetěz včetně filmových laboratoří je v době růstu elektornických médií docela rozumné. Stát se členem této dílny by mělo být inspirací pro studenty, kteří zvažují perspektivu své budoucí práce v televizní práci.
Dílna Petra Oukropce
Producentská dílna se zaměřuje na podněcování individuální tvořivosti studenta a jeho schopnost iniciovat, prosadit a zodpovědně řídit filmový projekt. V teoretické a praktické rovině studenti tvoří a analyzují vznik a vývoj projektů, producentskou dramaturgii, modely financování a tvorbu finančních plánů, koprodukční strategii a také distribuční a marketingový potenciál projektů. Studenti vyhledávají a zpracovávají vlastní producentské projekty. Dílna se dále v letním semestru soustředí na tvorbu a realizaci studentských filmů studentů.
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 09:00–13:55 Jaromír KALLISTA Místnost pedagogů KP
Lažanský palácparalelka 1 Po 14:50–17:15 Otakar SVOBODA Kavčí hory paralelka 1 Po 14:00–16:25 Petr OUKROPEC Učebna KP 330
Lažanský palácparalelka 2 Po 14:00–16:25 Čestmír KOPECKÝ Učebna KP 334
Lažanský palácparalelka 3 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)