English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Produkce reklamy

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MPRE Z 1 8/S česky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Základní orientace v terminologii a prostředí komerční kinematografie v ČR se zaměřením na výrobu lokálního reklamního spotu a servisního natáčení se zahraničním štábem

Forma studia:
Předpoklady a další požadavky:
Obsah kurzu:

1. Úvod

a) Úvod do problematiky

b) Objem filmové výroby v ČR a rozdělení na producentskou tvorbu, zahraniční zakázku, domácí reklamu, TV výrobu, další varianty. Odpovídající rozdělení nezávislých produkčních společností. Rozdíly v účetnictví. Jak fungují tyto typy produkcí. Každodenně X projektově. Princip ?napustit-vypustit?. Outsourcing ? půjčovny, postprodukce, lokace, castingy, štáby. Operativnost a kvalita práce.

c) Organizace a sdružení pohybující se na komerčním AV trhu. Systém státní podpory.

2. Domácí reklama

a) Klient ? Reklamní agentura ? Produkce. Kdo je kdo v těchto firmách, kdo s kým jedná, rozdělení pravomocí.

b) Vznik reklamní kampaně, tendr na výrobu spotu (rozpočet, treatment, timing), kdo co dělá, kdo co rozhoduje.

c) Vlastní výroba spotu po vyhraném tendru, hierarchie schvalování, kontrolní projekce, dotočná. Konkrétní role konkrétních lidí. Převod práv k dílu.

3. Zahraniční zakázka

a) Důvody pro natáčení v ČR. Film Commission, pobídky.

b) Jak se dostane zakázka k českému producentovi.

c) Co obnáší zadání. Film X Reklama.

d) Vlastní výroba. Kdo přijede, komunikační kanály, pravomoci. Doprovodný program.

4. Reklama v praxi

a) Jednotlivé profese (režisér, animátor/výtvarník, produkční, kameraman, střihač, mistr zvuku, architekt?) v reklamě.

- jak začít, za kým jít

- showreel, jak ho postavit, specializovat se

- treatment

- exkluzivita

- trpělivost

b) ukázkový projekt a jeho rozbor po ose: storyboard ? treatment ? rozpočet ? timing ? shooting board ? finální spot

c) obdobný rozbor zahraniční zakázky

d) Dotazy, shrnutí

Doporučená nebo povinná literatura:
Hodnoticí metody a kritéria:
Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Modul je určen primárně pro studenty produkce FAMU.

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017