English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Reklamní a zakázková produkce

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MRZP Z 1 6/S česky letní
Garant předmětu:
Martin Hůlovec, Marta ŠVECOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Martin Hůlovec, Marta ŠVECOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Základní orientace v problematice ulehčující začlenění do pracovního procesu v tomto segmentu trhu.

Forma studia:

Přednáška s praktickými AVD ukázkami, prezentací reálných materiálů z praxe (rozpočet, treatment, storyboard…) a následnou debatou.

Předpoklady a další požadavky:

Základní orientace v procesu výroby AVD díla předpokládaná u studenta FAMU.

Obsah kurzu:

a) Úvod do problematiky

b) Objem filmové výroby v ČR a rozdělení na producentskou tvorbu, zahraniční zakázku, domácí reklamu, TV výrobu, další varianty. Odpovídající rozdělení nezávislých produkčních společností. Rozdíly v účetnictví. Jak fungují tyto typy produkcí. Každodenně X projektově. Princip „napustit-vypustit“. Outsourcing – půjčovny, postprodukce, lokace, castingy, štáby. Operativnost a kvalita práce.

c) Organizace a sdružení pohybující se na komerčním AV trhu. Systém státní podpory. APA, AKA, ACRA, FC, ADC

d) festivaly: ADC Awards (Louskáček), Zlatá Pecka, Zlatý středník, Effie. Cannes Lions

2. Domácí reklama

a) Klient – Reklamní agentura – Produkce. Kdo je kdo v těchto firmách, kdo s kým jedná, rozdělení pravomocí.

b) Vznik reklamní kampaně, tendr na výrobu spotu (rozpočet, treatment, timing), kdo co dělá, kdo co rozhoduje.

c) Vlastní výroba spotu po vyhraném tendru, hierarchie schvalování, kontrolní projekce, dotočná. Konkrétní role konkrétních lidí. Převod práv k dílu.

3. Zahraniční zakázka

a) Důvody pro natáčení v ČR. Film Commission, pobídky, směnný kurs.

b) Jak se dostane zakázka k českému producentovi.

c) Co obnáší zadání. Film X Reklama.

d) Vlastní výroba. Kdo přijede, komunikační kanály, pravomoci. Doprovodný program.

4. Reklama v praxi

a) Jednotlivé profese (režisér, animátor/výtvarník, produkční, kameraman, střihač, mistr zvuku, architekt…) v reklamě.

- jak začít, za kým jít

- showreel, jak ho postavit, specializovat se

- treatment

- exkluzivita

- trpělivost

b) ukázkový projekt a jeho rozbor po ose: storyboard – treatment – rozpočet – timing – shooting board – finální spot

c) pobdobný rozbor zahraniční zakázky

d) Dotazy, shrnutí

Doporučená nebo povinná literatura:

žádná

Hodnoticí metody a kritéria:

Účast na všech částech přednášky. Částečnou absenci možno nahradit písemným úkolem.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Životopis přednášejícího:

Narozen 1978, 2005 absolvent KP FAMU. Od 2004 majitelem a producentem firmy Punk Film, která se věnuje produkci reklam, servisní produkci pro zakázkové filmaře a vlastním producntským projektům. www.punkfilm.cz

Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
17.03.2017 09:00–16:00 Martin Hůlovec Učebna 2
Lažanský palác
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017