English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Šíření audiovizuální tvorby 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305SAT2 ZK 3 24/S česky zimní
Garant předmětu:
Aleš DANIELIS
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Aleš DANIELIS
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit strategii a rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu.

Forma studia:

Předávání praktických zkušeností pedagoga, řízený a neřízený dialog, studium podkladových materiálů

Předpoklady a další požadavky:

Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby 1.

Obsah kurzu:

Seznámení s vlastní činnosti distribuční organizace, procesem distribuce filmů a klíčovými rozhodovacími mechanizmy.

1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů a nákladů

2. Výnosy vlastní filmové distribuce a jiného užití licence

3. Estimace výnosu konkrétního filmu

4. Ostatní výnosy spojené s filmovou distribucí - veřejné zdroje, marketingové aktivity

5. Stanovení distribuční strategie a její důsledky

6. Akvizice filmů - kalkulace ceny, minimální garancie, odvod licenčních poplatků

7. Akvizice filmů - organizačně ekonomické zajištění - domácí, studiová, nezavislý film

8. Technické a produkční náklady distribuce filmů, vliv digitalizace

9. Marketingové vstupy producenta

10. Marketingové vstupy distributora

11. Programování filmu, vliv digitalizace

12. Vnitřní náklady distribuční organizace

13. Aproximativní bilance distribuce filmu

Doporučená nebo povinná literatura:

Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce

Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce

Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce

Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.

Filmový přehled

www.ufd.cz

Hodnoticí metody a kritéria:

V průběhu semestru a několika samostatných testech se ověřije schopnost studentů odhadnout potenciál typově odlišných filmů

Absolvování zaávěrečného testu skladajícího se ze zpracování rozpočtu vybraného filmu, zdůvodnění odhadovaného výsledku a stanovení marketingové a obchodní strategie.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017