Dramaturgie a stavba dramatického díla 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305SDD2 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jiří DUFEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jiří DUFEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je navázat na předmět, věnovaný základním dramaturgickým pojmům, z prvního ročníku BS produkce a zejména přesvědčit budoucí výkonné produkční a producenty, že něco jako stavba a tektonika dramatického díla opravdu existuje a vyplatí se o ní vědět a tyto znalosti využívat.
- Forma studia:
-
Aktivní všestranná diskuse, v níž se ověřují a tříbí analytické schopnosti studentů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Schopnost reflexe a analýzy, kreativita, nasazení.
- Obsah kurzu:
-
Cílem semináře je přesvědčit studenty, že zkoumání stavby dramatického filmového díla je nejen možné, ale i užitečné a vzrušující. Metoda: komentované projekce filmů mainstreamových, nezávislých i školních a jejich rozbory, dokazující, že klasické pojmy jako expozice, téma, charakter, konflikt, krize, peripetie, katastrofa atd. nemusí být jen školometskými zásuvkami pro fragmenty zkamenělých příběhů, ale že mohou odrážet imanentní vlastnosti dramatického díla, jeho tektoniky, organicky rostoucí struktury, hospodaření s časem a rytmem, že umožňují o podstatných rysech dramatického díla uvažovat a komunikovat nejen zpětně, ale i v procesu jeho vzniku.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
ARONSON Linda: Scriptwriting Updated: New and Conventional Ways to Write for the Screen. Los Angeles: Publisher Silman-James, 2001(knihovna FAMU)
FIELD Syd: Jak napsat dobrý scénář - základy scenáristiky. Praha: Rybka Publishers, 2007
FIELD Syd: The Screenwriter´s Problem Solver. NY: DTP, 1984 (na požádání zapůjčí pedagog)
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Úkol:
Rozbor zadaného scénáře, minimálně 3 strany textu.
Zadání v průběhu LS, odevzdání týden před oznámeným termínem. Hodnocení - udělení zápočtu vychází z aktivní účasti na seminářích, kvality odevzdané práce a individuální debaty o této práci.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: