English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Současná fotografie a umění 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307SF2 ZK 2 2/T česky letní
Garant předmětu:
Tomáš DVOŘÁK, Václav JANOŠČÍK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Tomáš DVOŘÁK, Václav JANOŠČÍK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

seznámení studentů s tendencemi ve fotografii výtvarné i dokumentární za poslední dvě dekády

Forma studia:

přednášky a vložené studentské tematické

prezentace/semináře

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Obsah kurzu:

Přednáškový cyklus současná fotografie je zaměřen na vývoj fotografie od devadesátých let dvacátého století do přítomnosti a to ve všech jejích podobách - od inscenované přes dokumentární až po postkonceptuální. Zabývá se i intemediálními přesahy fotografie.

Kromě seznámení se základními fakty klade důraz i na analýzu a příčiny daného vývoje.

Témata:

Současná fotografie - včetně přesahů k jiným médiím

1.10. (bude nhrazeno) Úvod do problematiky, postmoderní situace

8.10. Fotografie digitální (vs objektivní fotografie)

15.10. Politická a nepolitická fotografie

22.10. Významné regionální fotografie: Současná finská fotografie

29.10. Významné regionální fotografie: Současná jihoamerická fotografie

5.11. Významné regionální fotografie: Činská fotografie

12.11. Významné regionální fotografie: japonská fotografie

19.11. Současná česká fotografie

26.11. Genderová a feministická fotografie

3. 12. Současný dokument, postdokument a paradokument

10.12. Problematika kýče, zaměrného a nezaměrného, - (midcult)

17.12. Budoucnost fotografie??

Doporučená nebo povinná literatura:

ZÁKLADNÍ POVINNÁ LITERATURA:

Robert Silverio: Postmoderní fotografie

David Campany: Art and Photography

Charlotte Cotton: The Photograph as Contemporary Art

--------------------------------------------------------------------------

Další:

Autorské knihy a monografie:

Araki by Araki: The Photographer's Personal Selection 1963-2002

Tina Barney Photographs: Theaters of Manners

Nancy Burson: Seeing and Believing: The Art of Nancy Burson

Jean-Marc Bustamante: Tableaux, 1978-1982

Sophie Calle: Did You See Me?

Luc Delahaye: Winterreise

Lucinda Devlin: The Omega Suites

William Eggleston's Guide

Donna Ferrato: Living with the Enemy

Robert Frank: Moving Out

Nan Goldin: The Ballad of Sexual Dependency

Andreas Gursky: Photographs from 1984 to the Present by Marie Luise Syring

Naoya Hatakeyama

Jenny Holzer

Jeff Koons: Pictures 1980-2002

Brabara Kruger: Love for Sale

The Essential Duane Michals -- by Marco Livingstone

Boris Mikhailov: A Retrospective

Boris Mikhailov: Case History

Tracey Moffatt: laudanum

Tracey Moffatt

Mariko Mori by Mariko Mori, Lisa Corrin

Ryuji Miyamoto

Walter Niedermayr: Zivile Operationen/Civil Operations

Robert Polidori: Zones of Exclusion: Pripyat and Chernobyl

Richard Prince by Jeff Rian, Rosetta Brooks

Richard Prince: Women

Arnulf Rainer: Retrospective 1948-2000

Stephen Shore: Uncommon Places : The Complete Works L. Tillman, S. Schmidt-Wulffen

Joel Sternfeld: American Prospects

Thomas Struth: 1977-2002 by Douglas Eklund

Hiroshi Sugimoto Portraits¨

Hiroshi Sugimoto Architecture of Time

Sam Taylor-Wood

Juergen Teller: Zwei Schäuferle mit Kloß und eine Kinderportion Schnitzel mit Pommes Frites

Juergen Teller: Märchenstüberl

Wolfgang Tillmans: Concorde

Wolfgang Tillmans : If One Thing Matters, Everything Matters

Jeff Wall by Thierry Duve

Teoretická literatura:

Adam Brooks: Subjective Realities: The Refco Collection of Contemporary Photography

Victor Burgin: The End of Art Theory (Communications & Culture)

Victor Burgin: The End of Art Theory (Communications & Culture)

David Campany: Art and Photography

Noel Carroll: A Philosophy of Mass Art

Charlotte Cotton:

The Photograph as Contemporary Art

Umberto Eco: The Open Work

Umberto Eco: History of Beauty

Barbara Kruger: Remote Control: Power, Cultures, and the World of Appearances

Warren Neidich: Blow-Up: Photography, Cinema and the Brain

Diane Neumaier , Anne Wilkes Tucker: Reframings: New American Feminist Photographies

Peter Osborne: Conceptual Art (Themes and Movements)

Peter Weiermair: The Measure of All Things: The Synthesis of Photography and Text in Contemporary Art

Liz Wells: The Photography Reader

Tracey Warr: The Artist's Body (Themes and Movements)

Hodnoticí metody a kritéria:

Student je povinen:

1. během semestru připravit krátkou asi 15 min (max 25min) dlouhou prezentaci zabývající se tvorbou a anlýzou tvorby jednoho autora či tendence či analýzu teoretického problému spojeného se současnou fotografií. Téma navrhuje student, ale pedagog jej musí odsouhlasit.

Témata budou určena nejpozději do 15.10. ! (stejně tak harmonogram prezentací)

K prezentaci je nutné:

- připravit obrazový materiál

- písemný seznam použité literatury.

Oboje bude předáno pedagogovi týden před prezentací.

Pokud student nestihne prezentaci během roku, nemůže atestaci obdržet.

2. podmínkou je alespoŇ 60% účast na přednáškách.

3. Na konci ročníku probíhá písemná zkouška v podobě testu.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost 112
Učebna KF 112

(Lažanský palác)
JANOŠČÍK V.
11:30–13:05
(přednášková par. 1)
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
11:30–13:05 Václav JANOŠČÍK Učebna KF 112
Lažanský palác
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017