English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Technické obrazy: texty a kontexty 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307TEOB1 ZK 3 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Tomáš DVOŘÁK, Václav JANOŠČÍK, Josef LEDVINA
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Tomáš DVOŘÁK, Václav JANOŠČÍK, Josef LEDVINA
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Kurz doplňuje magisterské projekty, seznamuje studenty se základní relevantní literaturou a přístupy k jednotlivým tématům.

Forma studia:

přednáška/seminář

Předpoklady a další požadavky:

Kurz je povinný pro studenty 1. ročníku magisterského programu.

Obsah kurzu:

Kurz uvádí do základních historických a teoretických problémů souvisejících s projekty realizovanými v rámci 1. ročníku magisterského studia (fotografie a socha; náhoda a nezáměrnost). Kombinuje přednášky se semináři a konzultacemi psaných výstupů. V rámci kurzu každý student přednese 2 referáty na předem zadané téma a odevzdá 2 eseje.

Doporučená nebo povinná literatura:

fotografie & socha

https://drive.google.com/open?id=0B36pcjuZK5yyZkItWEIxTTZ0TFk

Geoffrey Batchen, Photography’s Objects. Albuquerque: University of New Mexico Art Museum 1997.

Mary Bergstein, “On the Documentary Photography of Sculpture.” The Art Bulletin, Vol. 74, 1992, No. 3, pp. 475–498.

Geraldine A. Johnson, “An Almost Immaterial Substance: Photography and the Dematerialisation of Sculpture.” In: S. Barassi – M. Harrison (eds.), Immaterial: Brancusi, Gabo, Moholy-Nagy, Kettle’s Yard Gallery 2004, pp. 70–87.

(simona)

Rosalind Krauss, “The Originality of the Avant-Garde.” The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths. Cambridge – London: The MIT Press 1985, pp. 151–170.

Rosalind Krauss, “Sculpture in the Expanded Field.” October, 1979, No. 8, pp. 30–44.

Rosalind Krauss, “Sochařství v rozšířeném poli.” Konserva / Na hudbu, roč. 1, 1991, č. 3, s. 7–13.

(ines)

Roxana Marcoci, “The Original Copy: Photography of Sculpture, 1839 to Today.” In: Roxana Marcoci (ed.), The Original Copy: Photography of Sculpture, 1839 to Today, New York: MoMA 2010, pp. 12–19.

(see also: https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2010/originalcopy/)

(zuzana)

John Plunkett, “Feeling Seeing: Touch, Vision and the Stereoscope.” History of Photography, Vol. 37, 2013, No. 4, pp. 389–396.

Rachel Wells, “Fischli and Weiss’s Equilibre/Quiet Afternoon (1984–5).” Art History, Vol. 36, 2013, No. 3, pp. 626–639.

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínkou zakončení kurzu je 1) docházka, 2) odevzdání všech požadovaných výstupů v zadaných termínech.

1. referát

rozsah a formát: minimálně 3 normostrany (1ns=1800 znaků) jako příloha na tomdvorak@famu.cz ve formátu doc, odt, pdf

deadline: 20.11.2016

téma vyberte z následujících možností: kritická reflexe (nikoli anotace) vybraného textu z povinné literatury, rozbor a interpretace vybraného exponátu z výstavy Persona či výstavy jako takové (nikoli její popis), rozbor díla fotografa pracujícího se sochou

text musí pracovat s odbornou literaturou a průběžně na ni odkazovat, nikoli pouze obsahovat seznam.

používejte citační manuál namu: http://namu.cz/page.php?page=24

2. referát

rozsah a formát: minimálně 3 normostrany (1ns=1800 znaků) jako příloha na tomdvorak@famu.cz ve formátu doc, odt, pdf

deadline: 5.1.2017

esej věnovaná problému náhody, chyby či nezáměrnosti v umění podložená četbou odborné literatury

text musí pracovat s odbornou literaturou a průběžně na ni odkazovat, nikoli pouze obsahovat seznam.

používejte citační manuál namu: http://namu.cz/page.php?page=24

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

není

Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 111
Učebna KF 111

(Lažanský palác)
DVOŘÁK T.
10:40–12:25
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 10:40–12:25 Tomáš DVOŘÁK Učebna KF 111
Lažanský palác
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 7. 2017