Technické obrazy: texty a kontexty 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307TEOB1 | ZK | 3 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Tomáš DVOŘÁK, Václav JANOŠČÍK, Josef LEDVINA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Tomáš DVOŘÁK, Václav JANOŠČÍK, Josef LEDVINA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Kurz doplňuje magisterské projekty, seznamuje studenty se základní relevantní literaturou a přístupy k jednotlivým tématům.
- Forma studia:
-
přednáška/seminář
- Předpoklady a další požadavky:
-
Kurz je povinný pro studenty 1. ročníku magisterského programu.
- Obsah kurzu:
-
Kurz uvádí do základních historických a teoretických problémů souvisejících s projekty realizovanými v rámci 1. ročníku magisterského studia (fotografie a socha; náhoda a nezáměrnost). Kombinuje přednášky se semináři a konzultacemi psaných výstupů. V rámci kurzu každý student přednese 2 referáty na předem zadané téma a odevzdá 2 eseje.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
fotografie & socha
https://drive.google.com/open?id=0B36pcjuZK5yyZkItWEIxTTZ0TFk
Geoffrey Batchen, Photography’s Objects. Albuquerque: University of New Mexico Art Museum 1997.
Mary Bergstein, “On the Documentary Photography of Sculpture.” The Art Bulletin, Vol. 74, 1992, No. 3, pp. 475–498.
Geraldine A. Johnson, “An Almost Immaterial Substance: Photography and the Dematerialisation of Sculpture.” In: S. Barassi – M. Harrison (eds.), Immaterial: Brancusi, Gabo, Moholy-Nagy, Kettle’s Yard Gallery 2004, pp. 70–87.
(simona)
Rosalind Krauss, “The Originality of the Avant-Garde.” The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths. Cambridge – London: The MIT Press 1985, pp. 151–170.
Rosalind Krauss, “Sculpture in the Expanded Field.” October, 1979, No. 8, pp. 30–44.
Rosalind Krauss, “Sochařství v rozšířeném poli.” Konserva / Na hudbu, roč. 1, 1991, č. 3, s. 7–13.
(ines)
Roxana Marcoci, “The Original Copy: Photography of Sculpture, 1839 to Today.” In: Roxana Marcoci (ed.), The Original Copy: Photography of Sculpture, 1839 to Today, New York: MoMA 2010, pp. 12–19.
(see also: https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2010/originalcopy/)
(zuzana)
John Plunkett, “Feeling Seeing: Touch, Vision and the Stereoscope.” History of Photography, Vol. 37, 2013, No. 4, pp. 389–396.
Rachel Wells, “Fischli and Weiss’s Equilibre/Quiet Afternoon (1984–5).” Art History, Vol. 36, 2013, No. 3, pp. 626–639.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínkou zakončení kurzu je 1) docházka, 2) odevzdání všech požadovaných výstupů v zadaných termínech.
1. referát
rozsah a formát: minimálně 3 normostrany (1ns=1800 znaků) jako příloha na tomdvorak@famu.cz ve formátu doc, odt, pdf
deadline: 20.11.2016
téma vyberte z následujících možností: kritická reflexe (nikoli anotace) vybraného textu z povinné literatury, rozbor a interpretace vybraného exponátu z výstavy Persona či výstavy jako takové (nikoli její popis), rozbor díla fotografa pracujícího se sochou
text musí pracovat s odbornou literaturou a průběžně na ni odkazovat, nikoli pouze obsahovat seznam.
používejte citační manuál namu: http://namu.cz/page.php?page=24
2. referát
rozsah a formát: minimálně 3 normostrany (1ns=1800 znaků) jako příloha na tomdvorak@famu.cz ve formátu doc, odt, pdf
deadline: 5.1.2017
esej věnovaná problému náhody, chyby či nezáměrnosti v umění podložená četbou odborné literatury
text musí pracovat s odbornou literaturou a průběžně na ni odkazovat, nikoli pouze obsahovat seznam.
používejte citační manuál namu: http://namu.cz/page.php?page=24
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
není
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky St 10:40–12:25 Tomáš DVOŘÁK Učebna KF 111
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie CZ - magistr (oborový předmět)