Dílna zvukové režie filmové hudby 3
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308DZR3 | Z | 2 | 12/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jan ČENĚK, Michal PEKÁREK, Jiří ZOBAČ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jan ČENĚK, Michal PEKÁREK, Jiří ZOBAČ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Absolvent dílny dokáže realizovat hudební nahrávku v rozsahu užití od minimálních mikrofonních technik až po náročné polymikrofonní natáčení. Umí postupovat záběrovou i playbackovou metodou a je schopen kombinovat vhodné přístupy a postupy k dosažení maximálního interpretačního i technického výsledku. Orientuje se v současných trendech nahrávání hudby.
- Forma studia:
-
Výklad a vedení zadaného praktického cvičení
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování hudebních předmětů v předchozím studiu.
- Obsah kurzu:
-
„Dílna“v rámci FAMU je prostor a čas pro detailní profesní výchovu adeptů oboru. Je vedena kombinovanou formou semináře/praktika a jejími vedoucími jsou zpravidla významní profesionálové daného oboru.
Nepovinná „Dílna zvukové režie filmové hudby“ je určna těm studentům magisterského stupně KZT, kteří výrazně tíhnou k realizaci hudební součásti zvukové složky AV díla. Předpokládá se zápis posluchačů s hlubokým a rozvíjeným zájmem o hudební nahrávání a mix se zaměřením především na filmovou hudbu.
Praktická část dílny je věnována průběžnému seznamování studentů s problematikou nahrávání a zpracování zejména studiového záznamu hudby rozmanitých žánrů. Studenti se aktivně účastní nahrávání reálných projektů, přičemž dostanou příležitost vyzkoušet si různé varianty výběru a postavení mikrofonů, užití zvukových procesorů apod.. Některé vzniklé vícestopé nahrávky pak mají možnost samostatně mixovat podle vlastní představy o výsledném znění skladby a tento výsledek předvedou vedoucímu dílny k posouzení.
Další formou je cvičná mixáž připravených hudebních nahrávek s ohledem na jejich využití ve vícekanálových audiovizuálních formátech. Jednotlivé stopy cvičné hudební nahrávky studenti upraví a smíchají ve vícekanálový hudební tvar tak, aby byl použitelný v AV díle. Zvláště si mají uvědomit rozdíly v mixáži hudby pro autonomní užití a pro užití v AV díle. Pracují pod pedagogickým vedením v seminární pracovně KZT.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Vlachý, V.: Praxe zvukové techniky -Muzikus 1995
Zamazal, V.: Hudební nástroje před mikrofonem - Supraphon 1975
Nahrané hudební snímky určené k mixážnímu zpracování
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Akreditace se uděluje za prezentaci ve výuce a za vypracování zadaného praktického úkolu.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: