Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308PPTZ2 | Z | 1 | 12/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jan ČENĚK, Pavel REJHOLEC
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jan ČENĚK, Viktor EKRT, Marek HART, Pavel REJHOLEC
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Současná většinově digitální praxe filmové tvorby přináší mnoho nových a často poměrně složitých technologií. Jejich primárním úkolem je sice odstranit veškeré dosavadní technické bariéry, jež by kladly meze jakýmkoli tvůrčím nárokům, ovšem malá znalost těchto postupů může přinést bariéry nové.
- Forma studia:
-
Kontaktní seminář - utřídění praktických i teotetických poznatků, rozbor situačních příkladů, analýza a průzkum aktuálních trendů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětů PTFZ5 a PPTFZ1.
- Obsah kurzu:
-
„Druhotné“ prvky současných (filmových) audio workflows a jejich význam:
1. Úvod
- lineární vs. nelineární (audio/video)
- 8,16,35,70mm vs. „digital film making“ (RED, GENESIS, ALEXA)
- úkolem nástrojů ulehčit práci a akcelerovat kreativitu
- BWF souborový formát pro záznam zvuku při natáčení
2. (produkční) audioworkflow
natáčení
- double system vs. záznam zvuku do kamery
- synchronizace (klapka, TC klapka, in-camera TC w. audio sync)
- multicam (LTC, trilevel sync, aaton code, Origin, Denecke, Ambient)
- multitrack recording (Cantar, Deva, Fostex, SD, Tascam)
- ISO tracks vs. mixdown (split/multi-mono & poly files)
- metadata (editory - Majax, Wave Agent, BWF Manager)
- export (split, poly, mixdown)
3. obrazová postprodukce
- telecine (film to tape přepis PAL, NTSC, SD, HD)
- film scan (2K, 4K)
- film recording
- sound sync
- keykode (offline, online)
4. offline
- střih se všemi ISO stopami
- střih s mixdown stopou
- střih z videopřepisu z telecine (V A1A2)
- střih se zvukem z kamery
- EDL pro zvuk, pro DI postprodukci
5. správa projektů a dat
- sdílení AV médií (SAN, NAS, WAN, offline) AVID Unity, SNS
- file management
- ruchové databáze
6. zvuková postprodukce
- conforming (Titan)
- supersession (filmové díly vs. film vcelku)
- automatizované systémy (pro ADR, ruchy apod.)
- remote systems (ISDN, IP)(komprese)
7. paralelní postprodukce
- updating střihových verzí (Titan Flash Cutter, VK?)
- sdílení a přenos projektů (OMF, AAF)
8. mix
- routing & setup (mix console, controller)
- automazitovaná mixáž (DAW based vs. ext. mixer)
- multistage mixing
- upmix
9. mastering
- Dolby Digital (DMU, MOD)
- přepis na optiku
- DCDM/DCP
10. exporty & playouts
- downmix 2.0, stemy
- M&E (track layout)
- Digidelivery
11. různé
- pull up, pull down,?
- dolby, dialnorm, distribuční formáty a kódování
- loudness normalization (peak, average, LKFS)
- DCI
- ANFOR a CST (Francouzský úřad pro průmyslové normy & Národní centrum kinematografie)
- EDCF (UK, France, Sweden)
- Doporučená nebo povinná literatura:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Zápočet se uděluje na základě aktivní účasti na semináři a absolvování zápočtového pohovoru.
Při docházce menší než 80% vypracování a přednes referátu na přidělené téma.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 14:00–15:35 Jan ČENĚK Seminárka KZT
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - magistr (oborový předmět)