Zvuková režie filmové hudby
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308ZRFH | Z | 1 | 12/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jan ČENĚK, Jiří ZOBAČ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Jan ČENĚK, Jiří ZOBAČ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Tento kurs tvořní obligátní základ nepovinnému předmětu „Dílna zvukové režie filmové hudby“. Úkolem předmětu je seznámit posluchače s problematikou nahrávání různých žánrů hudby se zaměřením na užití hudby v audiovizuální tvorbě. Při výkladu se objasňují specifické rozdíly mezi nahráváním filmové hudby a hudby pro CD, rozhlas apod.
Výstup učení:
Absolvent kursu zná příčiny rozdílného přístupu k tvorbě hudební nahrávky podle účelu uplatnění. Má přehled o historických, kulturních a technických souvislostech procesu hudebního nahrávání a na teoretické úrovni dokáže stanovit realizační postup při nahrávání klasických hudebních forem a žánrů. Takto získané znalosti může dále rozvíjet v rámci nepovinné „Dílny zvukové režie filmové hudby“.
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování hudebních předmětů v předchozím studiu.
- Obsah kurzu:
-
Tento kurs tvořní obligátní základ nepovinnému předmětu „Dílna zvukové režie filmové hudby“. Úkolem předmětu je seznámit posluchače s problematikou nahrávání různých žánrů hudby se zaměřením na užití hudby v audiovizuální tvorbě. Při výkladu se objasňují specifické rozdíly mezi nahráváním filmové hudby a hudby pro CD, rozhlas apod.
1. Zvukový režisér - tvůrčí profese
2. Hudba ve filmu a televizi
3. Principy nahrávání hudby různých žánrů. Rozdíly mezi nahráváním filmové hudby a hudby pro CD, rozhlas apod.
4. Výběr mikrofonů pro nahrávání hudby.
5. Nahrávání sólových nástrojů. Nahrávání komorních orchestrů a souborů. 6. Nahrávání symfonického orchestru.
7. Nahrávání dechové hudby. Nahrávání lidové hudby.
8. Nahrávání vokální hudby. Nahrávání oper.
9. Nahrávání hudby pro audiovizuální pořady.
10. Záznam a střih stereofonního signálu. Záznam a střih vícestopého signálu.
11. Používání upravovačů signálu.
12. Automatická mixáž hudby. Mixáž hudby pro vícekanálové technologie.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Vlachý, V.: Praxe zvukové techniky - Muzikus 1995
Syrový, V.: Hudební zvuk - AMU Praha 2009
Zamazal, V:: Hudební nástroje před mikrofonem - Supraphon 1975
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Aktivní účast při výuce
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 14:50–16:25 Jiří ZOBAČ Seminárka KZT
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - magistr (oborový předmět)