Zvuková tvorba v hraném filmu a televizi
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308ZTH | ZK | 1 | 12/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Jiří MOUDRÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ladislav GREINER, Jiří MOUDRÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem předmětu je prohloubení znalostí zvukové tvorby se zaměřením na hraný film a TV.
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka.
Předávání praktických zkušeností pedagoga, dialog.
Výklad je zaměřen na tvorbu zvuku celovečerních hraných filmů. Výklad je doplňován AV ukázkami.
Výklad je v druhé části zaměřen na tvorbu zvuku v TV.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování oborových předmětů KZT prvního ročníku. Aktivní přístup k výuce, pravidelná docházka.
- Obsah kurzu:
-
Předmět má za úkol prohloubit znalosti zvukové tvorby se zaměřením na hraný film a TV. Výklad je zaměřen na tvorbu zvuku celovečerních hraných filmů, které jsou jedním z nejkomplikovanějších tvůrčích úkolů zvukových mistrů - sound designérů. Výklad je doplňován AV ukázkami.
Výklad je v druhé části zaměřen na tvorbu zvuku v TV.
1. Téma : Úvod a základní poznatky o zvukové tvorbě.
2. Téma : Příjem a záznam kontaktního zvuku při tvorbě hraného filmu.
3. Téma : Dialogový postsynchron v hraném filmu.
4. Téma : Dialogový a hudební playback v hraném filmu.
5. Téma : Nahrávání filmové hudby a použití archivní hudby v hraném filmu.
6. Téma : Ruchy v hraném filmu.
7. Téma : Střih zvuku a příprava míchacích stop.
8. Téma : Mixáž celovečerního hraného video filmu pro DVD a TV.
9. Příprava a zvukové ztvárnění televizních pořadů
10. Technické rozdíly natáčení filmu a televizního pořadu
11. Příprava a výběr zvukové techniky při natáčení televizních pořadů
12.Dynamické a frekvenční rozsahy zvuku v televizní praxi
13.Zpožďovací procesory
14.Přenos zvukového signálu na dálku, dorozumívací zařízení, tlumočník
15.Vlastnosti mistra zvuku při ŽIVÉM VYSÍLÁNÍ
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bláha, I. (2004): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
Dolby Laboratories Inc. - Firemní literature (web:www.dolby.com)
Hůrka, M. - Estetika zvuku ve filmu ( ČsFÚ 1965)
Janoušek, I. - ABC akustiky pro hudební praxi (Supraphon)
Kolektiv - Film a filmová technika (SNTL 1974)
Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984
Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)
Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)
Zenkl, L. - ABC hudební nauky ( Supraphon)
http://www.dolby.com/consumer/index.html
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Klasifikace a kredity jsou uděleny za: účast 80% z celkového počtu hodin a odevzdání požadovaných prací a to:
a/ Rozbor zvukové složky zadaného současného CZ hraného filmu 4 - 8 str.
absolvování závěrečného pohovoru
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2016/2017:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 15:40–17:15 Jiří MOUDRÝ Sborovna KZT
Lažanský palácv hr. filmu J. Moudrý, 2. polovina ZS přednášková par. 1 Út 17:20–18:55 Ladislav GREINER Seminárka KZT
Lažanský palácv TV L. Greiner přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2016/2017:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - bakalář (oborový předmět)