Česká verzeČeská verze
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Non-Verbal Theatre–Clownerie 2

Display Schedule

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
109NDC2 ZK 5 8/T Czech summer
Subject guarantor:
Štefan CAPKO
Name of lecturer(s):
Štefan CAPKO
Learning outcomes of the course unit:

Objevit ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní a zkusit si také zavřenou komiku.

Mode of study:

Praktické semináře.

Prerequisites and co-requisites:

Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.

Course contents:

Pokračování v dovednostech získaných v prvním semestru Clownerie.

Studenti rozvíjí svoji čerstvě objevený charakter clowna.

Zkoušejí možnosti své masky a kostýmu.

Rozvíjí svoje herecké zkušenosti v následujících úkolech.

Partnerská hra.

?Dělení pozornosti mezi zájem o publikum, svojísvou hru a partnera na jevišti.

?Ohnisko pozornosti diváků. (Velká ? majoritní hra a Malá ? minoritní hra)

?práce ?minoritního? partnera, způsob hry sólo a v chóru.

?Společná práce na tématu ? nabídnutí a rozvíjení.

?Kostým a líčená maska

Hra s objekty

Objekt jako rekvizita ? prostředek, který manipulací prozrazuje vnitřní procesy postavy.

Objekt jako partner ? rozvíjí svět fantazie, neživým věcem dáváme vlastnosti, které ve skutečnosti nemají (souvislost s pixilovaným filmem)

Styly clownerie:

Hudební clownerie

Akrobatická

Slovní a zvuková

Rekvizitní

Parodie artistů

Recommended or required reading:

Studijní literatura:

Tristan Rémy: Klauniády

Boleslav Polívka: Předběžný portrét

Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns

Karel Kludský: Život v cirkuse

Jacques Lecoque: The moving body.

Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie

Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona

Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.

Jan Werich: Úsměv klauna.

Jiří Frejka: Smích a divadelní maska

Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál

Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.

Assessment methods and criteria:

V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.

Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.

Course web page:
Note:

Bez údaje.

Schedule for winter semester 2016/2017:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2016/2017:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2017-07-03