Česká verzeČeská verze
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Pantomime 2

Subject is not scheduled Not scheduled

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
205PAN2 Z 1 10/S Czech summer
Subject guarantor:
Name of lecturer(s):
Learning outcomes of the course unit:

Introduction to the basics of classic and modern pantomime. Mastering technique elements (working with imaginary props, pressure, pantomime walk) and penetrating issues of stage movement through improvisation and etudes on given topics and through them creating one's own non-verbal narrative. Students will have the opportunity to learn via practical activities the rules of non-verbal communication.

Mode of study:

Contact instruction, group work, analyses of productions on video recordings.

Prerequisites and co-requisites:

This course in intended for students who have movement and acting skills from previous study.

Course contents:

- Basics of classical and modern pantomime.

- Improvisation and stage movement.

- Theatre acrobatics and stage combat.

- Non-verbal communication - process of transforming a verbal narrative into a non-verbal form.

- Completing a non-verbal project (subjet - dramatization - direction - performance).

- Joint workshop will result in a short non-verbal performance.

Recommended or required reading:

BARBA, Eugenio; SAVARESE, Nicola. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Přel. Jan Hančil, Dana Kalvodová, Jitka Sloupová a Nina Vangeli. Praha: NLN; Praha: Divadelní ústav, 2000. 288 s. Přel. z: A Dictionary of Theatre Anthropology. The Secret Art of the Performer. ISBN 80-7008-109-0 (DÚ). ISBN 80-7106-369-X (NLN).

DANZER, Gerhard. Psychosomatika: Celostný pohled na zdraví těla i duše. Přel. Renata Höllgeová. Praha: Portál, 2001. 244 s. Přel. z: Psychosomatik. Gesundheit für Körper und Geist [1998]. ISBN 80-7178-456-7.

EBELOVÁ, Lenka. Význam pantomimy v dramatické výchově. Praha, 2006. 119 s. Diplomová práce (Mgr.). Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky.

HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle. Praha: Pražská scéna, 2000. 296 s. ISBN 80-86102-07-6.

LECOQ, Jacques (ed.). Le Théâtre du geste: mimes et acteurs. Paris: Bordas, 1987. 152 s. ISBN 2-04-016323-9.

MOLCHO, Samy. Körpersprache: Samy Molcho; mit Fotografien von Thomas Klinger. Wien: Kremayr & Scheriau, 1983. 224 s.

PANOVOVÁ, Oľga. Milan Sládek: pantomimická tvorba doma i v zahraničí. Bratislava: Tália-press, 1996, ISBN 80-85718-35-9.

SOCHOR, Martin. Technika Marceau. Program na L?Ecole internationale de mimodrame de Paris Marcel Marceau. Praha, 2003. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Akademie múzických umění, Hudební fakulta, katedra nonverbálního divadla.

VEBER, Václav. Příběh pantomimy. Praha: Akademie múzických umění, Hudební fakulta, katedra nonverbálního a komediálního divadla, 2006. 424 s. ISBN 80-7331-054-6.

Assessment methods and criteria:

Credit is awarded based on activity in exercises.

Course web page:
Note:

For 2nd year, 2nd summer and 3rd year, 3rd summer students.

Further information:
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2017-07-03