How to introduce a movie for children?
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
306MJUFD | Z | 2 | 4/D | Czech | winter |
- Subject guarantor:
- Jiří FOREJT
- Name of lecturer(s):
- Jiří FOREJT
- Learning outcomes of the course unit:
-
Absolvent Filmové a televizní fakulty AMU by měl být schopný podílet se na utváření české filmové kultury vedle vlastní filmové tvorby také svým lektorským a pedagogickým působením. Absolvování modulu může ve studentovi iniciovat hlubší zájem o pedagogickou a lektorskou činnost, které umožní další bohaté uplatnění v oboru. Cílem workshopů a seminářů je detailní zasvěcení do problematiky filmových programů pro dětské diváky. Student by měl být schopný uvažovat tvůrčím způsobem o možnostech zatraktivnění dětských představení. Za ideální stav lze považovat situaci, kdy student propojí své specifické autorské zaměření s možnostmi jeho pedagogického uplatnění.
- Mode of study:
-
Modul proběhne během dvou podzimních víkendů v kině Ponrepo. Výuka bude členěna do seminářů a praktických workshopů.
- Prerequisites and co-requisites:
-
-
- Course contents:
-
V současnosti dospívá první generace dětí, která využívá pokročilých digitálních technologií, jakými jsou tablety, dotykové telefony a přenosné počítače od útlého dětství. Nejsou pro ně pouze herní konzolí ale zejména platformou pro percepci AV obsahu. Řada z nich prodělá první zkušenost s tabletem několik let před iniciační návštěvou kina. Jak se promění instituce kina pod tíhou návyků nastupující generace?
Modul JAK UVÉST FILM DĚTEM představí jednu z možných cest práce s dětským publikem. Filmová projekce v prostoru kina musí dětským divákům nabídnout více, než pouhé „zhasnutí – odpromítání – rozsvícení“. Jednotlivé semináře a workshopy představí studentům koncepci tzv. kino-klaunů a didaktických inscenací. Koncepce čerpá inspiraci pro interaktivní prvky filmového představení v období raného filmu, které je někdy označováno také jako kinematografie atrakcí.
Detailní program online: http://nfa.cz/cz/vzdelavani/pro-profesionaly/
- Recommended or required reading:
-
Studenti budou moci čerpat z výukových skript, která budou pro seminář připravena.
Dobrovolná literatura:
k filmové výchově
Jachnin, Boris., Filmová estetická výchova, Čs. filmový ústav, 1968.
Alexandra F. Lipovská, Soudobé snahy o prosazení filmové výchovy ve všeobecném vzdělávání, bakalářská práce, Katedra filmových studií, FF UK, 2014.
k novému cirkusu a jistým tendencím divadla
Machková, Eva; Provazník, Jaroslav, Dvacet let katedry výchovné dramatiky, NAMU, 2012.
Cihlář, Ondřej; Jordán, Hanuš, Orbis Cirkus, NAMU, 2016..
Johnston, Keit, IMPRO, NAMU, 2014.
Veben Václav, Příběh Pantomimy, NAMU, 2016.
Vostrý, Jaroslav, Režie je umění, NAMU, 2009.
ke kinematografii atrakcí
Forejt, Jiří, Kinematograf kontra Kinetoskop, www.filmvychova.cz, 2015.
Klimeš, Ivan: Kinematograf! Věnec studií o raném filmu. Praha: CASABLANCA - Václav Žák a Národní filmový archiv, 2013.
Bartošek, Luboš: Ponrepo. Od kouzelného divadla ke kinu. Praha: Orbis, 1957.
GARNCARZ, Joseph: Od varieté ke kinematografii. In: Petr Szczepanik (ed.): Nová filmová historie. Praha: Herrmann& synové, 2004.
- Assessment methods and criteria:
-
Absolvování všech přednášek a seminářů kurzu Jak uvést film dětem / příprava a prezentace koncepce vlastní didaktické inscenace
Studenti budou hodnoceni za svou prezenci, přípravu a prezentaci koncepce didaktické inscenace.
- Course web page:
- Note:
-
-
- Further information:
- This course is an elective for all AMU students
- Schedule for winter semester 2016/2017:
-
Date Day Time Tutor Location Notes No. of paralel 22.10.2016 11:00–16:30 Jiří FOREJT Bio Konvikt přednášková par. 1 23.10.2016 09:00–14:30 Jiří FOREJT Bio Konvikt přednášková par. 1 29.10.2016 11:00–16:30 Jiří FOREJT Bio Konvikt přednášková par. 1 30.10.2016 09:00–14:30 Jiří FOREJT Bio Konvikt přednášková par. 1 - Schedule for summer semester 2016/2017:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans: