Real-time programming in artistic practice 2
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
373RTP2 | Z | 1 | 12/S | English, Czech | winter |
- Subject guarantor:
- Martin BLAŽÍČEK
- Name of lecturer(s):
- Martin BLAŽÍČEK
- Learning outcomes of the course unit:
-
Smysl předmětu je individuální vhled posluchačů do problematiky programování v reálném čase (tzv. live-coding) v podobě samostatně realizovaného audiovizuálního díla. Posluchači předmětu samostatně navrhnou, rozvinou a realizují audiovizuální dílo na základě strategií live-coding v programovacím jazyce dle své volby (SuperCollider, MAX, PureData, C), které veřejně provedou na závěr kurzu v zimním semestru.
- Mode of study:
-
Práce posluchačů má charakter uměleckého výzkumu. Každý z posluchačů bude rozvíjet svůj tvůrčí koncept individuálně s podporou lektorů, jednotlivé koncepty budou dále diskutovány v průběhu semináře, který se bude konat 1x za měsíc v rozsahu 4 hodiny. Na závěr kurzu posluchači představí veřejně výsledné dílo a poskytnou jeho dokumentaci v podobě textu, softwarového prototyu, video/audio záznamu a fotografií, která bude zveřejněna on-line.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Advanced knowledge of the selected programming language, or the modular environment (SuperCollider, MAX, PureData, C). The purpose of the course in not in the instruction of computer languages.
- Course contents:
-
Umělecký výzkum vybraného problému s využitím real-time programování. Témata k realizaci jsou: osobní interface pro real-time programování, vývoj jednoduchého podpůrného hardware, kódování v 3D prostoru, performativita a prvky improvizace, práce s audiovizuálním tokem dat, nebo s akustickým nástrojem.
- Recommended or required reading:
-
McLean, Alex ed.. Proceedings of the first ICLC, ISCRiM 2015
Collins, N. Live Coding and Music Listening. Article. Durham University, Department of Music, 2015
Yee-King, M. Matthew Yee-King and Finn Peters livecoding SuperCollider and alto flute 22nd March 2011
Wilson, Peter Niklas. Hear and now: úvahy o improvizovanej hudbe. Bratislava: Hudobné centrum, 2003.
- Assessment methods and criteria:
-
Aktivní účast, provedení díla a jeho dokumentace na závěr 2. semestru (ZS 2016).
- Course web page:
- Note:
-
Výuka bude probíhat modulárně, 4H/měsíčně
- Schedule for winter semester 2016/2017:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2016/2017:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans: