English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Visual effects in film and TV 2

Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304EVEF2 ZK 2 3/T anglicky letní
Garant předmětu:
Antonín WEISER
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jakub JEŽEK, Antonín WEISER
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Seznámit posluchače se základy digitálních postprodukčních VFX technologií. Absolvent přednášek by měl rozumět v základních principech jak připravit a s kým dokončit projekt s VFX scénami..

Forma studia:

přednášky s praktickými ukázkami

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow1.

ing.Bernas – Kolorimetrie, Visual effects in film and tv I.- odb.as.J.Ježek, doc.Mgr.A.Weiser

Kurzy: odb.as.J.Ježek – SkatchUP, a Frame Forge ,

Obsah kurzu:

Předmět navazuje na přednášky „VISUAL EFFECTS IN FILM AND TV I.“ Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače se základními VFX technikami ve filmovém a televizním průmyslu. Přípravou projektu s VFX scénami a se základy workflow v produkci a postprodukci. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.J.Ježka a doc.A.Weisera. Výuka probíhá formou prezentace a projekcí ukázek ke všem probíraným VFX technikám.

Témata:

1. NÁSTROJE V PRE-PRODUKCI

1.SHOOTING PLÁN – KAMEROVÉ SCHÉMA

2.CG PREVIZ

1.TECHNIKY

A)ANIMATIC

B)PRE-LIGHTING

2.NÁSTROJE

A)SKETCH UP - POUŽITELNÝ I PRO STORYBOARDING

B)FRAME FORGE

C)MAYA

D)BLENDER

3.ANIMACE

A)CHARAKTERŮ

B)OBJEKTŮ

C)KAMER

D)SVĚTEL

2. PRODUKCE

1.ROLE VFX SUPERVIZORA

2.KLÍČOVACÍ TECHNIKY

A)CYKLORAMA

B)BACKDROP

3.TRACKOVACÍ ZNAČKY

A)KAMEROVÝ TRACKING

B)OBJEKTOVÝ TRACKING

4.HDRI DATA

5.REFERENČNÍ DATA

6.LIDAR SCANNING

7.OSVĚTLOVACÍ TECHNOLOGIE

3. SPECIÁLNÍ METODY NATÁČENÍ

1.HIGH-SPEED / SLOW-MOTION

A.DATOVÉ TOKY

B.LIGHT FLICKERING KOMPENZOVÁNÍ

2.TIME-LAPSE

C.DATOVÉ TOKY

D.EXPOSICNÍ DIFFERENCE

3.TILT-SHIFT

4.MACRO & MICROSCOPIC CINEMATOGRAPHY

5.STOP-MOTION ANIMATION

4. METODIKA VÝROBY V POST-PRODUKCI

1.OPAKOVÁNÍ POSPRODUKČNÍHO WORKFLOW

2.NÁSTROJE PRO NLE STŘIH

3.R&D

A.VÝROBA NÁSTROJŮ PRO PIPELINE - ORGANIZOVÁNÍ DAT V PROJEKTU

B.NÁSTROJE PRO 3D

C.NÁSTROJE PRO 2D

5. PRAKTICKÉ EFEKTY

1.PŘEDNÍ A ZADNÍ PROJEKCE - POUŽITELNÁ MÍSTO KLÍČOVÁNÍ

2.PYROTECHNIKA

A.GUNS & BULLETS

B.HOŘENÍ

C.EXPLOZE

3.TŘÍŠTĚNÍ

D.BUDOV

C. OBJEKTŮ

4.ROBOTIKA

A.ANIMATRONIKA POSTAV

B.DÁLKOVĚ OVLÁDANÉ REKVIZITY

5.MODELY, MAKETY A MINIATURY

A.TECHNIKY

1.SHUFTAN PROCES

2.PHOTO CUT-OUT

B.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ VÝROBU MODELŮ

1.RYCHLOST POHYBU

2.MĚŘÍTKA

3.MATERIÁLY

4.MĚŘÍTKO TEXTURY POVRCHY

5.OPTICKÉ PARAMETRY ZVOLENÉHO OBJEKTIVU

C.TYPY MODELŮ A MINIATUR

6.ATMOSFÉRICKÉ EFEKTY

7.VÝROBA ELEMENTŮ PRO POST-PRODUKCI

1.MULTIPLIKACE DAVU

2.EXPLOZE

8.MAKE-UP

1.TRADIČNÍ POSTUPY

2.ŘEZNÉ RÁNY

3.ZRŮDNÉ TKÁNĚ

4.ATD

6. MOTION TRACKING

1.PRINCIP A VYUŽITÍ

2.SOUČASNÉ POSTUPY

3.PRAKTICKÉ CVIČENÍ

7. DI (DIGITAL IMAGING) - COLOR GRADING

1.GRADINGOVÉ SYSTÉMY

A.HARDWAROVÉ SYSTÉMY

1.BASELIGHT

2.QUANTEL PABLO

3.NUCODA

B.SOFTWAROVÉ SYSTÉMY

1.DA VINCI RESOLVE – PRAKTICKÁ PRÁCE V DL

2.ADOBE SPEEDGRADE CS6

3.APPLE COLOR

4.FINAL CUT

2.PRAKTICKÝ GRADING

A.PRIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ BAREVNÉ KOREKCE

B.MOŽNOSTI A LIMITY DIGITÁLNÍHO BARVENÍ OBRAZU

C.MOŽNOSTI STYLIZACE OBRAZU A JEJÍ NÁSTROJE

D.DCI PROJEKCE A SPECIFIKACE

8. 2D VÝROBA

1.ROTO & PAINT

A.RETUŠOVÁNÍ

B.ROTOSCOPOVÁNÍ MASEK – PŘÍPRAVA PRO KOMPOSITING

2.KOMPOSITING

A.HISTORIE – PŘEDCHŮDCI – OPTICKÉ KOPÍRKY, AIR IMAGE


B.HISTORICKÉ KOMPOZIČNÍ TECHNIKY


C.DIGITÁLNÍ KOMPOZICE

1.KLÍČOVACÍ TECHNIKY

A.PRIMATE

B.KEYLIGHT

C.LUMA

D.CHROMA

E.ULTIMATE

2.ZPŮSOBY SKLÁDÁNÍ ELEMENTŮ OBRAZU

3.TRANSFORMACE

4.WARPING / MORPHING

5.CHROMATICKÁ ABERACE

6.BOKEH ROZOSTŘENÍ

7.MOTION BLUR

8.OBJEKTIVOVÉ DEFORMACE

9.BAREVNÉ VZORKOVÁNÍ

10.FILMOVÉ ZRNO - GRAIN / NOISE

11.ANIMOVÁNÍ PARAMETRŮ

3.DIGITÁLNÍ MATTE PAINTING – DOKRESLOVAČKY

A.HISTORICKÉ POSTUPY

B.ZASNĚŽOVÁNÍ

C.DEN NA NOC

D.DIGITAL ENVIRONMENT

E.PERSPEKTIVNÍ TRIKY

9. OPAKOVÁNÍ – PŘÍPRAVA TRIKOVÉHO PROJEKTU.


1.PLÁNOVÁNÍ

2.ROZBORY

3.VÝTVARNÉ NÁVRHY

4.PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA

5.TECHOLOGICKÉ ZKOUŠKY

6.ROZPOČTY

7.ORGANIZACE VÝROBY

8.PIPELINE

9.ON-SET SUPERVIZOR

10.ZÁZNAM NATÁČENÍ

11.PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE

12.Ř̌ÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY


Doporučená nebo povinná literatura:

Richard Rickitt „The History and Technique Special effects“,

Steve Wright „ Digital Compositing for Film and Video“, First edition

Steve Wright „Digital Compositing for Film and Video“, Second Edition

Jon Gress „Digital visual effects & compositing“, 2015

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškácha semináři ,klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou testu a pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.

Hlediska hodnocení:

Úroveň znalostí a orientace v oboru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

-

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2018