Vizuální efekty ve filmu a televizi 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304VEF4 | ZK | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Antonín WEISER
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Antonín WEISER
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit posluchače se všemi okruhy 3D postprodukčních technologií. Absolvent, magisterského oboru KK, musí mít orientaci, znalost použití a schopnost zasvěcené diskuze s tvůrci 3D, aby mohl zůstat výhradním autorem obrazové složky kinematografického díla.Výuka probíhá formou prezentace, projekcí ukázek a praktických příkladů kompozic se 3D efekty v LDK.
- Forma studia:
-
Přednáška formou prezentace, obrazový doprovod,ukázky z tvorby klasických filmových triků prováděných v kameře a duplikačními technologiemi i v digitální postprodukci. Analýza ukázek s podrobným rozborem. Projekce trikových pasáží,vše za přítomnosti autora většiny těchto ukázek.Diskuse s posluchači o jejich projektech.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow1.
Absolvování přednášek: ing.Bernase – Kolorimetrie, doc.Mgr.Weiser –VFX I. a VFX II.
Kurzy: odb.as.J.Ježek – SkatchUP, a Frame Forge ,
- Obsah kurzu:
-
Předmět navazuje na přednášky VFX III. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače technikami 3D ve filmovém a televizním průmyslu. Výrobou používaných efektů ve 3D. Jejich aplikací do různých technologiií a současným využíváním v kinematografii. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.J.Ježka a doc.A.Weisera
Okruhy předmětu:
2. 3D VÝROBA – POKRAČOVÁNÍ Z MINULÉHO SEMESTRU
7. LIGHTING
A.ENVIRONMENT LIGHTING - HDRI
B.POINT LIGHT
C.SPOT LIGHT
D.AREA LIGHT
E.DIRECTIONAL LIGHT
F.SUN
G.GEOMETRY EMITERS
8.SHADING
A.ZÁKLADNÍ MATERIÁLY - SHADING ALGORITMY
1.LAMBERT
2.PHONG
3.SPECULAR
4.REFRACTION
5.ANISOTROPIC
6.EMITION
B.VOLUMETRIKA
9.RENDERING
A.SCANLINE RENDERING
B.RAY CASTING
C.RAY TRACING
D.RADIOSITY
E.ANTI-ALIASING
F.MOTION BLUR
G.RENDER LAYER
H.RENDER PASS
10. PRAKTICKÉ CVIČENÍ S UKÁZKOVOU SCÉNOU
3. PROFESE VE VFX
1.PRE-PRODUCTION & ON SET
A.POSTPRODUCTION SUPERVIZOR
B.VFX SUPERVIZOR
2.POST-PRODUCTION
C.DATA WRANGLER
D.BEST BOY :)
E.RUNNER
F.3D
1.GENERALIST
2.LOOK DEV
3.RENDER WRANGLER
G.2D
1.ROTO & PAINT OPERATOR
2.COMPOSITOR
3.ONLINE EDITOR
H.DI
1.COLORIST
3.SOUČASNÉ PROFESE A JEJICH PRÁCE
4 . OPAKOVÁNÍ – PŘÍPRAVA TRIKOVÉHO PROJEKTU
1.PLÁNOVÁNÍ
2.ROZBORY
3.VÝTVARNÉ NÁVRHY
4.PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA
5.TECHOLOGICKÉ ZKOUŠKY
6.ROZPOČTY
7.ORGANIZACE VÝROBY
8.PIPELINE
9.ON-SET SUPERVIZOR
10.ZÁZNAM NATÁČENÍ
11.PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE
12.Ř̌ÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Richard Rickitt „The History and Technique Special effects“,
Steve Wright „ Digital Compositing for Film and Video“, First edition
Steve Wright „Digital Compositing for Film and Video“, Second Edition
Dough Kelly :“Digital Compositing in Depth“ - Coriolis Group
Jon Gress„Digital visual effects & compositing“, 2015
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a cvičení, zkouška probíhá individuálně, formou pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Hlediska hodnocení:
Úroveň znalostí a orientace v oboru.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky St 15:40–17:15 Antonín WEISER Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - magistr-1718 (povinný předmět)