English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Filmový marketing 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305FM2 Z 2 14/S česky letní
Garant předmětu:
Marta ŠVECOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Tomáš FLISNÍK, Marta ŠVECOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem semináře je poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stadia developmentu až po uvedení filmu do kin.

Forma studia:

Dialog, práce s texty, ukázky tištěných materiálů, webových stránek, trialerů, přednášky hostů

Předpoklady a další požadavky:

Ukončené bakalářské studium

Obsah kurzu:

Interaktivní prednáška zaměřena na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Zaměření na domácí a mezinárodní marketing a distribuci, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.

1. Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny.

2. Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.

3. Hodnota kreativního balíku ? film packaging. Synopse, treatment, log line.

4. Marketingové materiály. Trailer, teaser.

5. Virální marketing

6. Pitching ? umění prezentace.

7. Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.

8. Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.

9. Distribuční specifika Evropy ? rozdíly amerického a evropského trhu, kinodistribuce, vs jiné formy distribuce, VOD platformy.

10. Prostředí mezinárodního obchodu. Práce sales agenta. Marketing, PR, prodej.

11. Sales agent a specifika a typy prodeje, typy smluv, dělení společností, spolupráce s producentem.

12. Současná situace distribuce evropských filmů. Czech Film Center a jejich role v propagaci českých filmů.

Doporučená nebo povinná literatura:
Hodnoticí metody a kritéria:

Prednáška je urcena studentum magisterského stupne Prednáška bude hodnocena zápočtem. Studenti musí absolvovat obě části a odevzdat závěrečnou práci navrhnout projekt marketingové strategie filmového projektu od stadia developmentu až po hotové dílo a jeho distribuci přes festivaly, filmové trhy a sales.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
05.04.2018 12:30–17:30 Tomáš FLISNÍK Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
teoret. část přednášková par. 1
13.04.2018 09:00–15:35 Tomáš FLISNÍK Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
praktická část přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2018