English versionEnglish version
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Producentství v animované tvorbě

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MPRAT Z 1 4/S česky zimní
Garant předmětu:
Marta ŠVECOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Peter Badač, Tomáš RYCHECKÝ, Anna VÁŠOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Základní orientace v oblasti animované tvorby a její produkce. Bližší seznámení s českým trhem a mezinárodními možnosti koprodukce a kontaktů. Lepší připravenost na produkci školních, potažmo profesionálních animovaných děl s perspektivnou producenta.

Forma studia:

Výuka bude mít seminární charakter. Přednáškové vstupy dvou vyučujících doplní aktivní diskuze s účastníky semináře.

Předpoklady a další požadavky:

žádné

Obsah kurzu:

Jaká jsou specifika produkce animované tvorby? Jak producent animovaných děl uvažuje v jednotlivých fázích jejich tvorby? Jaké formáty animované tvorby jsou a budou v kurzu – jaké má animace distribuční možnosti? Jaké animované filmy právě vznikají na KAT a hledají produkční-producenty, scenáristy, zvukaře, střihače…?

Modul bude rozvržen do tří částí a naváže na něj pitching chystaných projektů studentů KAT.

V první hodině uvedeme základní terminologii výroby animovaného díla. Od technik a formátů přes hraniční použití animace jakožto techniky. Představeno bude také workflow výroby a postprodukce děl základními animačními technikami (kreslená počítačová, loutková, plošková, 3D).

Na úvod v druhé hodině navážou inspirativní osobnosti z oboru. Producent Peter Badač bude mluvit o nezávislém producentství kombinujícím animovaný a hraný film a festivalové distribuci animovaných filmů. Producentka Bára Příkaská (Bionaut) na příkladu seriálu Rosa a Dara a připravovaných Mlsných medvědech nastíní spolupráci s TV sektorem. Zástupce produkce Krutart bude mluvit o kombinování zakázkové – reklamní tvorby a produkce autorských internetových obsahů (Škarohlídovi). A konečně Tomáš Rychecký, ředitel animačního studia a festivalu Anifilm představí další možnosti distribuce krátkých animovaných filmů.

Třetí hodinou modul uzavře Anna Vášová, dramaturgyně, bývalá programová ředitelka ČT a její dlouholetá zastupitelka v ženevské EBU. Bude mluvit o specifikách dramaturgie animovaných filmů a animátorech jakožto tvůrcích a spolupráci týmu. Na základě svých zahraničních zkušeností představí možnosti mezinárodních koprodukcí a networkingu pro animovanou tvorbu.

Nepovinnou součástí modulu bude večerní pitching studentek a studentů KAT, kteří představí svoje chystané bakalářské a absolventské filmy a cvičení Animace a herec. Pitching začne v 19:30.

Výsledky učení dané vzdělávací složky/Learningoutcomesofthecourse unit:

Základní orientace v oblasti animované tvorby a její produkce. Bližší seznámení s českým trhem a mezinárodními možnosti koprodukce a kontaktů. Lepší připravenost na produkci školních, potažmo profesionálních animovaných děl s perspektivnou producenta.

Doporučená nebo povinná literatura:

http://www.asaf.cz/

http://visegradanimation.com/

Příkaská, B., Trendy výroby animovaného filmu. (Diplomová práce) Praha: FAMU, 2012.

Rychecký, T.: Uplatnění a prezentace české animované tvorby v zahraničí. (Diplomová práce) Praha: FAMU, 2005.

Kubíček, J.: Úvod do estetiky animace. (Skripta) Praha: NAMU, 2004.

Hodnoticí metody a kritéria:

Studenti budou hodnoceni za účast na semináři a aktivní participaci na diskuzi.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Anna Vášová

Anna začínala v devadesátých letech v České televizi jako dramaturgyně Centra uměleckých pořadů. Během svého působení pracovala na několika klíčových projektech například na oscarovém Koljovi. Později vedla produkční a distribuční oddělení Barrandovských studií a poté se stala programovou ředitelkou ČT. Odtud přestoupila do Evropské vysílací unie (Eurovize) v Ženevě, kde dohlížela na mezinárodní koprodukce 86 národních vysílacích stanic z 56 různých zemí. V roce 2009 se stala ředitelkou Sekce dokumentárních a dětských pořadů. Během 15 let práce v Eurovizi Anna řídila přes 50 mezinárodních koprodukcí, včetně kooperace na inovativních, celosvětových dokumentárních sériích „Proč demokracie?“ a „Proč chudoba?“. V roce 2013 s nastoupila na pozici členky Kolegia generálního ředitele ČT. Nyní pracuje na volné noze na mezinárodních projektech.

Ondřej Javora

Odborný asistent na KAT, doktorand v oboru edukace prostřednictvím animované tvorby na ČVUT . Autor animovaných filmů a zkušený pracovník animačních týmů (Hurvínek a kouzelné muzeum, Frišta).

Peter Badač

Doktorand na FAMU, nezávislý producent zkušený v různých oborech filmové a televizní produkce. Zakladatel společnosti B-FILM, která se věnuje filmové tvorbě všech žánrů. Do jeho filmografie patří např. Špína (2017), Gottland (2014) nebo mj. v Cannes oceněné Pandy (2013).

Tomáš Rychecký

V roce 2005 absolvoval magisterské studium na pražské FAMU, obor produkce. Od roku 1999 pracuje ve společnosti Anifilm s.r.o. – od výkonné ke kreativní produkci.

Od roku 2010 je ředitelem největšího českého festivalu animovaného filmu Anifilm. Působil také ve vedoucích funkcích Mezinárodního festivalu animovaných filmů AniFest v Třeboni, Mezinárodního festivalu studentských filmů Fresh Film Fest v Karlových Varech a Mezinárodního filmového festivalu Ostrava Kamera Oko.

Bára Příkaská

Producentka mnoha krátkých animovaných filmů, bývalá programová ředitelka Anifilmu, nyní výkonná producentka ve společnosti Bionaut.

Forma studia/ Mode of study:

Výuka bude mít seminární charakter. Přednáškové vstupy dvou vyučujících doplní aktivní diskuze s účastníky semináře.

Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
22.11.2017 15:00–18:00 Peter Badač
Učebna: GAMU přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2018