Producentství v animované tvorbě
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MPRAT | Z | 1 | 4/S | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Marta ŠVECOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Peter Badač, Tomáš RYCHECKÝ, Anna VÁŠOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Základní orientace v oblasti animované tvorby a její produkce. Bližší seznámení s českým trhem a mezinárodními možnosti koprodukce a kontaktů. Lepší připravenost na produkci školních, potažmo profesionálních animovaných děl s perspektivnou producenta.
- Forma studia:
-
Výuka bude mít seminární charakter. Přednáškové vstupy dvou vyučujících doplní aktivní diskuze s účastníky semináře.
- Předpoklady a další požadavky:
-
žádné
- Obsah kurzu:
-
Jaká jsou specifika produkce animované tvorby? Jak producent animovaných děl uvažuje v jednotlivých fázích jejich tvorby? Jaké formáty animované tvorby jsou a budou v kurzu – jaké má animace distribuční možnosti? Jaké animované filmy právě vznikají na KAT a hledají produkční-producenty, scenáristy, zvukaře, střihače…?
Modul bude rozvržen do tří částí a naváže na něj pitching chystaných projektů studentů KAT.
V první hodině uvedeme základní terminologii výroby animovaného díla. Od technik a formátů přes hraniční použití animace jakožto techniky. Představeno bude také workflow výroby a postprodukce děl základními animačními technikami (kreslená počítačová, loutková, plošková, 3D).
Na úvod v druhé hodině navážou inspirativní osobnosti z oboru. Producent Peter Badač bude mluvit o nezávislém producentství kombinujícím animovaný a hraný film a festivalové distribuci animovaných filmů. Producentka Bára Příkaská (Bionaut) na příkladu seriálu Rosa a Dara a připravovaných Mlsných medvědech nastíní spolupráci s TV sektorem. Zástupce produkce Krutart bude mluvit o kombinování zakázkové – reklamní tvorby a produkce autorských internetových obsahů (Škarohlídovi). A konečně Tomáš Rychecký, ředitel animačního studia a festivalu Anifilm představí další možnosti distribuce krátkých animovaných filmů.
Třetí hodinou modul uzavře Anna Vášová, dramaturgyně, bývalá programová ředitelka ČT a její dlouholetá zastupitelka v ženevské EBU. Bude mluvit o specifikách dramaturgie animovaných filmů a animátorech jakožto tvůrcích a spolupráci týmu. Na základě svých zahraničních zkušeností představí možnosti mezinárodních koprodukcí a networkingu pro animovanou tvorbu.
Nepovinnou součástí modulu bude večerní pitching studentek a studentů KAT, kteří představí svoje chystané bakalářské a absolventské filmy a cvičení Animace a herec. Pitching začne v 19:30.
Výsledky učení dané vzdělávací složky/Learningoutcomesofthecourse unit:
Základní orientace v oblasti animované tvorby a její produkce. Bližší seznámení s českým trhem a mezinárodními možnosti koprodukce a kontaktů. Lepší připravenost na produkci školních, potažmo profesionálních animovaných děl s perspektivnou producenta.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Příkaská, B., Trendy výroby animovaného filmu. (Diplomová práce) Praha: FAMU, 2012.
Rychecký, T.: Uplatnění a prezentace české animované tvorby v zahraničí. (Diplomová práce) Praha: FAMU, 2005.
Kubíček, J.: Úvod do estetiky animace. (Skripta) Praha: NAMU, 2004.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Studenti budou hodnoceni za účast na semináři a aktivní participaci na diskuzi.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Anna Vášová
Anna začínala v devadesátých letech v České televizi jako dramaturgyně Centra uměleckých pořadů. Během svého působení pracovala na několika klíčových projektech například na oscarovém Koljovi. Později vedla produkční a distribuční oddělení Barrandovských studií a poté se stala programovou ředitelkou ČT. Odtud přestoupila do Evropské vysílací unie (Eurovize) v Ženevě, kde dohlížela na mezinárodní koprodukce 86 národních vysílacích stanic z 56 různých zemí. V roce 2009 se stala ředitelkou Sekce dokumentárních a dětských pořadů. Během 15 let práce v Eurovizi Anna řídila přes 50 mezinárodních koprodukcí, včetně kooperace na inovativních, celosvětových dokumentárních sériích „Proč demokracie?“ a „Proč chudoba?“. V roce 2013 s nastoupila na pozici členky Kolegia generálního ředitele ČT. Nyní pracuje na volné noze na mezinárodních projektech.
Ondřej Javora
Odborný asistent na KAT, doktorand v oboru edukace prostřednictvím animované tvorby na ČVUT . Autor animovaných filmů a zkušený pracovník animačních týmů (Hurvínek a kouzelné muzeum, Frišta).
Peter Badač
Doktorand na FAMU, nezávislý producent zkušený v různých oborech filmové a televizní produkce. Zakladatel společnosti B-FILM, která se věnuje filmové tvorbě všech žánrů. Do jeho filmografie patří např. Špína (2017), Gottland (2014) nebo mj. v Cannes oceněné Pandy (2013).
Tomáš Rychecký
V roce 2005 absolvoval magisterské studium na pražské FAMU, obor produkce. Od roku 1999 pracuje ve společnosti Anifilm s.r.o. – od výkonné ke kreativní produkci.
Od roku 2010 je ředitelem největšího českého festivalu animovaného filmu Anifilm. Působil také ve vedoucích funkcích Mezinárodního festivalu animovaných filmů AniFest v Třeboni, Mezinárodního festivalu studentských filmů Fresh Film Fest v Karlových Varech a Mezinárodního filmového festivalu Ostrava Kamera Oko.
Bára Příkaská
Producentka mnoha krátkých animovaných filmů, bývalá programová ředitelka Anifilmu, nyní výkonná producentka ve společnosti Bionaut.
Forma studia/ Mode of study:
Výuka bude mít seminární charakter. Přednáškové vstupy dvou vyučujících doplní aktivní diskuze s účastníky semináře.
- Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 22.11.2017 15:00–18:00 Peter Badač Učebna: GAMU přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: