Čínská sociální média
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307MCSM | Z | 1 | 6/S | anglicky, česky | letní |
- Garant předmětu:
- Štěpánka ŠIMLOVÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Štěpánka ŠIMLOVÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Basic orientation in Chinese social media, trends in online communication and streaming, internet restrictions by government.
- Forma studia:
-
modulová výuka
- Předpoklady a další požadavky:
-
Basic orientation in international social media and platforms and Chinese political situation.
- Obsah kurzu:
-
In the condition that many western social media such as Facebook, Youtube, Instagram etc have been censored in China, many Chinese are seemed living in another world which is created by many other local Chinese social media. For lots of western audience, the development or the present status of the Chinese social media is somehow a blind spot. This lecture will focus on the background introduction (especially some local media terms) and some remarkable events which took place in Chinese social media. By presenting these, the aim of the lecture is to have an overview understanding of Chinese social media
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
none
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Active participation and discussion.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
none
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 15.03.2018 14:00–17:00 Štěpánka ŠIMLOVÁ Tržiště -at.intermedia
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů: