Možnosti animace 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309MA2 | ZK | 3 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Eliška DĚCKÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Eliška DĚCKÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Posluchači budou znát základní historií a budou schopni teoreticky uvažovat o médiu animace
2. Posluchači budou seznámeni s širokým potenciálem animace v dnešní audiovizuální tvorbě napříč např. dokumentární, narativní, abstraktní, edukativní, reklamní a další multidisciplinární, zakázkovou či volnou autorskou tvorbou
3. Posluchači se seznámí se základními texty a současným teoreticko/praktickým uvažováním o médiu animace
Cílem předmětu je, aby byli posluchači po jeho absolvování lépe schopni využít širokého potenciálu, které médium animace v současnosti nabízí, aby lépe reflektovali jeho specifický jazyk, přínos ostatním kreativním oborům a současný společenský vliv animace obecně.
- Forma studia:
-
Přednášky s projekcemi, diskuze nad zadanými přečtenými texty a promítnutými filmy.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Tento předmět navazuje na předmět „Možnosti animace 1“, proto je vhodné absolvování obou těchto kurzů.
Pro tento předmět není třeba, aby měli posluchači vlastní zkušenost s animovanou tvorbou.
Předmět je primárně určen pro studenty z jiných oborů mající zájem o bližší seznámení se s médiem animace i třeba pro jeho potenciální využití ve své budoucí tvorbě.
Vyžadována bude průběžná četba, schopnost analýzy a reflexe.
- Obsah kurzu:
-
Animace již dávno nepředstavuje jen dětskou tvorbu, není jen narativním médiem a není prezentována jen tradičním způsobem v přítmí kinosálů.
V rámci tohoto předmětu budou posluchači seznámeni s nejrůznějšími možnostmi animace jako například:
1) Animace a galerijní prostor
2) Animace a zvuk, lidský hlas, orální historie, vokální těla
3) Animace a vzdělávání, digitální knihy a periodika
6) Animace a různé formy současných loutek
7) Animace a hraný film
8) Animace a intimita/sexualita
9) Animace ve veřejném prostoru - site specific animační tvorba, videomapping
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Suzanne Buchan (ed.), Animated Worlds. London: John Libbey Publishing 2006.
Sylva Poláková – Martin Mazanec, Editorial. In: Martin Blažíček, Alexandr Jančík, Martin Mazanec, Sylva Poláková (eds.), Katalog událostí českého pohyblivého obrazu II. Jiné Vize 2000–2010. Olomouc: Pastiche Filmz, 2011.
Chris Robinson, Unsung Heroes of Animation. London: John Libbey Publishing 2005.
Anabelle Honess Roe, Animated Documentary. London: Palgrave Macmillan. 2013.
Stanislav Ulver (ed.), Animace a doba. Praha: Film a doba 2004.
Paul Wells, Understanding Animation. London: Routledge 2000.
Paul Wells, Animation – Genre and Authorship. London – New York: Wallflower Press 2002
+ jednotlivá čísla časopisu Homo Felix
Toto je základní obecný přehled doporučené literatury k tématu. Konkrétní vybrané povinné texty/statě budou posluchačům rezesílány emailem přímo vyučující.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Pro absolvování předmětu je třeba účast na přednáškách, četba zadaných textů a následná diskuze o nich i o v hodině promítnutých filmech.
Na závěr semestru absolvují posluchači zkoušku formou vědomostního testu a sepsáním krátkého vlastního textu/eseje na vybraný film/fenomén promítnutý či diskutovaný v rámci výuky.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
-
- Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky St 15:40–18:05 Eliška DĚCKÁ Učebna 5 (FAMU)
Lažanský palácsudé týdny paralelka 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů: