Jihlava 2017 Fascinations Industry Conference
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373MJFIC | Z | 1 | 8/S | anglicky | zimní |
- Garant předmětu:
- Eric ROSENZVEIG
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Eric ROSENZVEIG
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Greater understanding of the experimental film industry
- Forma studia:
-
Attendance and participation in panels and screenings
- Předpoklady a další požadavky:
-
Registration in this module includes free Jihlava Festival Pass
- Obsah kurzu:
-
Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava (MFDF) pořádá již potřetí konferenční setkání distributorů, galeristů, kurátorů a festivalů experimentálních filmů. V návaznosti na Konferenci Fascinace 2015, kde se potkaly a představili ředitelé nejvýznamnějších distribučních společností experimentálních filmů z celého světa, a na Konferenci Fascinace 2016, kdy se hosté zaměřili na kurátorský aspekt ve vztahu ke specializovaným festivalům i prezentaci způsob poskytování, oceňování a prezentace děl v galeriích a mluvili o kurátorském i institucionálně-ekonomickém aspektu prezentace a šíření této části kinematografie v kinech i galerijních prostorech, v letošním roce se diskuse zaměří především na hledání a prosazování nových talentů.
Experimentální filmy a videotvorba mají svoje specializované prostory prezentace a dostávají se i do programů šířeji zaměřených festivalů anebo pojatých výstav. Přesto „velká jména“ nastavují určité preferované styly, vyhledávané podoby práce s pohyblivým obrazem. Noví autoři, kteří se prozatím na festivalové či galerijní scéně neetablovali, mají obtížný vstup. Jak galerie, festivaly a distributoři vyhledávají „svoje“ nové talenty? Mají ambice nastavovat trendy, hledat nové styly a podoby pohyblivých obrazů? A pokud se chce nový autor prosadit, jak je může oslovit, jaké má možnosti svého představení?
V rámci doprovodných projekcí se významní světoví distributoři v roce 2015 seznámili s českou experimentální scénou, v roce 2016 s historickou etapou komunistické totality a undergroundového a experimentálního filmu ve Východní Evropě, letos se galeristi, distributoři i dramaturgové festivalů seznámí s experimentální tvorbou ve stejné etapě v balkánských zemích.
Konference se uskuteční v rámci 21. ročníku MFDF Ji.hlava (24. až 29. října 2017) a hlavními tématy jsou možnosti distribuce, prezentace a prezervace experimentálních filmů a různé možnosti jejich zpřístupňování kurátorům a publiku.
Zástupcům distributorů, festivalů a galerií budou rovněž prezentovány české experimentální filmy (soutěžní sekce Exprmntl.cz) a zároveň speciální program experimentálních filmů y teritoria bývalé Jugoslávie v období komunismu. MFDF Ji.hlava se stal první platformou pro systematickou prezentaci českých experimentálních filmů (především těch s referencí k realitě a dokumentárními rysy) a zároveň se dlouhodobě věnuje kinematografiím východní Evropy; jeho ambicí tedy je pomoct mezinárodnímu rozšíření východoevropských a českých děl a umožnit spolupráci se zkušenými zahraničními distributory, galeriemi a festivaly.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
žádná
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Participation and paper for 1-2 page analysis in Czech on an aspect of Fascinations panels. To be submitted to Eric Rosenzveig by 15.11.2017
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Program Konference Fascinace 2017
25. října 2017 Industry Zone/Maják | Masarykovo náměstí, Jihlava
9:00 – 10:00 | prezence participantů a technické zkoušky prezentací
10:00 – 10:10 | úvodní přivítání
10:10 – 11:20 | 5minutové prezentace distributorů, festivalů a galerií | moderuje Andrea Slováková
» The Museum of Modern Art – MoMA / Josh Siegel, kurátor filmového oddělení / USA / www.moma.org
» Festival des cinemas differents et experimentaux de Paris / Frederic Tachou, ředitel / Francie / www.cjcinema.org
» Image Forum / Koyo Yamashita, ředitel / Japonsko / www.imageforum.co.jp
» L U X / Maria Palacios Cruz, zástupce ředitele / Velká Británie / www.lux.org.uk
» DKSG archive, Balkanima and Alternative Film/Video festivals / Milan Milosavljevic, ředitel, Akademski filmski centar / Srbsko / www.dksg.rs
» 25FPS festival / Marina Kožul, programový dramaturg / Chorvatsko / www.25fps.hr
» Centre Pompidou / Charlene Dinhut, vedoucí Oddělení kulturního rozvoje / Francie / www.centrepompidou.fr
» Sixpack Films / Isabella Reicher, distributor, TV sales / Rakousko /
» ICA / Nico Marzano, vedoucí filmového oddělení / Velká Británie / www.ica.art
» CFMDC / Genne Speers, distributor / Kanada / www.cfmdc.org
11:20 – 11:30 | coffee break
11:30 – 12:30 | diskusní panel I | moderuje Andrea Slováková
Kurátorský aspekt:
Jak galerie, festivaly a distributoři vyhledávají nové talenty, nové autory a je to součástí toho, jak vnímají svoje poslání? Jak tyto úvahy a postupy souvisí s tím, jak budují své kolekce a připravují své programy, a jak probíhá proces přihlašování a posuzování nových děl či autorů, co hledají festivaly a co hledají galerie?
» Josh Siegel, kurátor filmového oddělení (The Museum of Modern Art – MoMA, USA)
» Frederic Tachou, ředitel (Festival des cinemas differents et experimentaux de Paris, Francie)
» Genne Speers, distributor (CFMDC, Kanada)
» Koyo Yamashita, ředitel (Image Forum, Japonsko)
12:30 – 14:00 | oběd (není součástí programu)
14:00 – 15:00 | diskusní panel II | moderuje Andrea Slováková
Organizační aspekt:
Jak by měli neetablovaní autoři vhodně svá díla nabízet festivalům, distributorům a galeriím, v jaké podobě se k nim kurátoři potřebují dostat, jak má autor ideálně postupovat, když je ještě neznámý; sdílení zkušeností a příklady dobré praxe
» Maria Palacios Cruz, zástupce ředitele (LUX, UK)
» Milan Milosavljevic, ředitel (DKSG archive, Balkanima and Alternative Film/Video festivals, Akademski filmski centar, Srbsko)
» Marina Kožul, programový dramaturg (25FPS festival, Chorvatsko)
» Daniel Queiroz, programový dramaturg (Semana dos Realizadores, Brazílie)
15:00 – 15:10 | coffee break
15:10 – 16:10 | diskusní panel III | moderuje Andrea Slováková
Diskurzivní aspekt:
Mají galerie, festivaly a distributoři ambice nastavovat trendy, hledat nové styly? Jak o nich pak dávají vědět? Ovládají „velká jména“ a zavedení autoři preferovaný vyhledávaný styl toho, co galerie a festivaly prezentují? Jak se k objevitelským strategiím festivalů a galerií (popř. distributorů) staví odborné časopisy z oblasti filmového a výtvarného umění a experimentálního filmu?
» Charlene Dinhut, vedoucí Oddělení kulturního rozvoje (Centre Pompidou, Francie)
» Isabella Reicher, distribuce, TV sales (Sixpack Films, Rakousko)
» Nico Marzano, vedoucí filmového oddělení (ICA, UK)
16:10 – 16:20 | coffee break
16:20 – 17:30 | diskusní panel IV | moderuje Andrea Slováková
Visegrad Accelerator:
360° dokumentární filmy a interaktivní aplikace, které pracují se skutečností v prostředí virtuální reality, jsou rychle se rozvíjející oblastí audiovizuální tvorby. V tomto prostředí vznikají také vzdělávací aplikace či výtvarná umělecká díla. Jak se dostávají k divákům a jakého diváka vlastně oslovují? Jaké distribuční kanály využívají? Zajímají klasické distributory a galeristy? Jaká jsou specifika a podoby experimentování s audiovizuálními tvary pro VR v zemích střední Evropy? Diskutovat budeme s tvůrci či zástupci společností produkujících obsah pro VR ze zemí V4.
» Michal Lovecký, zakladatel (Go360, Česká republika)
» Piotr Lokuciejewski, ředitel marketingu (Ghost VR, Polsko)
Projekt vznikl za podpory Mezinárodního visegrádského fondu.
17:30 | pozvání na filmový program projekcí a přípitek
- Rozvrh na zimní semestr 2017/2018:
-
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky 25.10.2017 10:00–17:30 Eric ROSENZVEIG Pouze pro studenty CASu přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2017/2018:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: