Česká verzeČeská verze
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Drama at School 1

Subject is not scheduled Not scheduled

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
205DVD1 Z 3 50/S Czech winter
Subject guarantor:
Name of lecturer(s):
Learning outcomes of the course unit:

Introduce the current state of the profession and its current trends and, as well, various approaches and methods of drama training. Compare personal experience with opinions of drama training students with that of other higher education institutions and that of the instructor in practice. To introduce in working in workshops and seminars with other personalities from the profession including foreign professors. To introduce the sense and concepts of key educational events reflecting and influencing the profession.

Mode of study:

Active participation in state-wide workshops and courses. Monitoring of presented reviews. Analysis and interpretations of presentations and theatre methods with children. Discussion.

Prerequisites and co-requisites:

Personal experience in performing drama training practice - subsequent to the „Praxe“ course. Monitoring the professional periodical „Tvořivá dramatika“.

Course contents:

The workshop activity lies in active participation in the second-most significant annual even in drama education, the state-wide Drama-education in Schools. Part of the event is an overview of children's ensembles a recitation performances, courses, and primarily workshops focusing on drama education in instruction and its various forms and potential.

1. Participation in one of the practical workshops

2. Active participation in analysis and other seminars.

3. Reflecting upon children's ensemble theatre and educational events at reviews and the whole event.

Recommended or required reading:

Dramatická výchova v RVP pro základní a gymnaziální vzdělávání. Tvořivá dramatika. 2002, roč. XIII, č. 2, s. 15-24. ISSN 1211-8001.

HORÁKOVÁ, Eva; PROVAZNÍK, Jaroslav. Listování Kaplickou čítankou: Ze zpravodajů Kaplických divadelních let 1979-1984. Kaplice: organizační štáb KDL 1985; Praha: ÚKVČ, 1985. 226 s.

HOROVÁ, Eva; PROVAZNÍK, Jaroslav. 20 kaplických let: Kaplické kapitoly dětského divadla. Praha: Koordinační centrum pro dramatickou výchovu ÚKVČ; Kaplice: organizační štáb KDL; Praha: STD, 1989. 72 s.

MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upravené vyd. Praha: NIPOS, 2007 [1998]. 198 s. ISBN 978-80-7068-207-4.

MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky. Praha: Portál, 2012. 152 s. ISBN 978-80-262-0093-2.

MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga, RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. 128 s. ISBN 978-80--7367472-4.

PROVAZNÍK, Jaroslav (ed.). Tvořivá dramatika: Zvláštní číslo. Praha: IPOS-ARTAMA-STD, 1995. 72 s. ISSN 1211-8001.

---. Tvořivá dramatika 50/2007. Praha: NIPOS-ARTAMA; KVD DAMU; STD, 2007. 156 s. ISSN 1211-8001.

SVOBODOVA, Eva; ŠVEJDOVÁ, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. 168 s. ISBN 978-80-262-0020-8.

ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2.

Tvořivá dramatika. Vydává NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA. 3x ročně. ISSN 1211-8001.

Assessment methods and criteria:

Credit is awarded based on:

- active participation in one state-wide workshop,

- activity in class and in discussions.

Course web page:
Informace
o
akci
a
její
historii
obsahuje
webova
stránka
www.drama.cz.
Note:

For 1st year students of the Master's combined study.

Further information:
Course may be repeated
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2018-06-18