Adaptation is not betrayal
Subject is not scheduled Not scheduled
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
301MANZ | Z | 1 | 3/D | Czech | summer |
- Subject guarantor:
- Name of lecturer(s):
- Learning outcomes of the course unit:
-
Základním cílem je seznámení s hlavními teoretickými koncepty a možnými přístupy k problematice adaptačního procesu, především s ohledem na praktické problémy při adaptování konkrétního textu do filmové podoby. Důraz je kladen na určité postupy a klíčové prvky při transformaci psaného textu do audiovizuálního díla ? rozbor aspektů narativu, adaptace příběhu na nové prostředí (mediálně i kulturně), různé míry analogie, přepisu, dekonstrukce, změna úhlu pohledu apod.
- Mode of study:
-
-
- Prerequisites and co-requisites:
-
-
- Course contents:
-
Tematické okruhy:
1. Úvod: pojem věrná / volná adaptace ? teorie věrnosti, ekvivalenční přístupy, jiné myšlenkové systémy a teorie, které vstupují do myšlení o adaptaci (naratologie, dekonstrukce, kulturologie atd.)
2. Stručný přehled vývoje myšlení o adaptacích / klíčová jména a přínos k teorii
George Bluestone ? Novels into films (1968)
Brian McFarlane ? Novel to film (1996)
Kamilla Elliott ? Rethinking the Novel/Film Debate (2003)
Robert Stam ? Literature and Film (2005)
Thomas Leitch ? Film Adaptation and Its Discontents (2007)
Linda Hutcheon ? A Theory of Adaptation (2010)
3. Hlavní teoretické koncepty / typologie + ukázky
Trojčlenný model (G. Wagner, D. Andrew)
6 typů adaptace, adaptace jako biologický proces (K. Elliottová)
Od adaptace k aluzi (T. Leitch)
Naratologie (B. McFarlane, F. Jost)
Adaptace x transmediální růst (Mark Wolf)
Intertextualita a interakce
4. Konkrétní analýza vybraných adaptací
- Recommended or required reading:
-
-
- Assessment methods and criteria:
-
100% účast
- Course web page:
- Note:
-
Koná se 18.3., 1.4 a 15.4.,
- Further information:
- No schedule has been prepared for this course
- The subject is a part of the following study plans: